no cut rebelsim?

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 13

mitt no cut rebelsim går inte in i iphonen jag har kollat mssa guidar och gör exakt so det står. vad ska jag göra:confused:

QeuDee
    Member
    Post count: 463

@tolin 31433 wrote:

mitt no cut rebelsim går inte in i iphonen jag har kollat mssa guidar och gör exakt so det står. vad ska jag göra:confused:

du försöker stoppa in det men det är ändå ca 4mm som sticker ut?

tolin
    Member

@qeudee 31455 wrote:

du försöker stoppa in det men det är ändå ca 4mm som sticker ut?

ja så är det

fireminded1
    Member
    Post count: 5

Det som hjälper är att ta en nagelfil av den lite grövre sorten och fila ner lite grann på backsidan av simkortet, alltså inte den sidan där chipet sitter. Jag gjorde det för att jag inte heller fick in simkortet och rebelsimet i telefonen och detta fungerade.

mickex
    Member

Jag använder svart eltejp. har klistrat den från baksidan på rebelsimkortet samt simkortshållaren, tänkt på att inte tejpa för rebelkretsarna, endast någon mm över transistorn en lilla svarta grejen. Dra med fingrarna några ggr så det riktigt sitter fast. använd ca 3 cm tejp på det sticker ut en del annars kan du få problem med att simkorthållaren går sönder. se även till att korten sitter väl på varandra. för den sedan försiktigt in, du kan behöva hitta en liten vinkel så att de går in smidigt.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.