Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › "NO Service" modemfirmwere 05.11.07. efter nergraderat tillbaka till 3.0
-
AuthorPosts
-
Hej.
Jag behöver lite hjälp här. Jag har uppgradera min Iphone 3G från 3,0 till 3,1. Men sedan nergraderade jag tillbaka till 3.0. Jag jailbreak den och Unlcoked den. Men det finns ingen tjänst när jag sätter i mitt SIM-kort det står “NO SERVICE”. Jag har återställa nätverksinställningarna men inget händer fortfarande ingen service. Efter ett tag märkte jag att modemfirmwere var på 05.11.07. jag kan jag nergradea den tillbaka till 4 … något? telefonen fungerar bra. allt fungerar förutom att jag kan inte ringa samtal eller ta emot. kan inte skicka eller få sms/mms.
hjälpSäker på att du kan nedgradera basebandet?
Du får vänta tills dom kommer med unlock till den modemfirmwaren helt enkelt, du gjorde en tabbe när du uppgraderade till 3.1 från 3.0! Man skall endast uppgradera med ipsw-filer som är gjorda för att endast uppgradera själva mjukvaran och inte så som du gjort!
Vad jag vet så finns det inget sätt att nedgradera från den senaste modemfirmwaren.
Från dev-teams hemsida
“NOTE #1: the carrier sim unlock is a different story. Jailbreaking and unlocking have two different security mechanisms, and if you update your 3GS (or 3G) to 3.1, you will lose your carrier unlock, possibly forever. Even if you downgrade from 3.1 to 3.0, you will have lost your carrier unlock. So if you think you’ll ever want to carrier unlock your 3G or 3GS (or maybe give it away or resell it later as an unlockable iPhone), then please stay clear of all official Apple IPSWs. You’ll soon be able to create custom 3.1 IPSWs using PwnageTool that let you pre-hack your 3.1 update in a way that preserves the carrier unlock.”
jag vet 🙁 surt men jag har hört att den dev team kmr ut med unlock modemfirmwaren. hoppas snart. det finns ju en purplesn0w men är endast för 3Gs
jag tror att dev team håller på. det har kommit ut en för MAC”PwnageTool 3.0″ men inte för windows. for hoppas att det kmr ut än snart. för annars har man en Ipod Touch med Camera 🙁
jag har använt den pwnage tool 3.1 till mac som ska fungera även om man updaterat med apples ipsw men jag får endå inte någon service till telefon nätet
@dejevad 42455 wrote:
jag har använt den pwnage tool 3.1 till mac som ska fungera även om man updaterat med apples ipsw men jag får endå inte någon service till telefon nätet
Pwnage tool jailbrejkar väl bara telefonen? Eller hur?
Det är skillnad på att låsa upp för piratprogram och för operatörslås.Som jag förstår så ligger du nu i samma sits som trådskaparen.
När man jailbrejkat en telefon så får man se till att jailbrejka till en version som stödjer operatörsupplåsning också, om man nu vill kunna använda ett annat simkort. Annars är det bara att bita i det sura äpplet och vänta tills dev-team fixar biffen med operatörslåset.
Jag märkte av detta i helgen, allt har fungerat skitbra med 3.1.2 och BlackRa1n, lagt in en massor av apps och allt fungerade skitbra fram tills i Fredags, sen har det strulat hela helgen, lyckades nedgradera till 3.1 från 3.1.2, men “Basebandet” låg på något sätt kvar på 05.11.07. Enda lösningen för mig som jag testade idag var att köra en återställning från iTunes och uppgradering till 3.1.2, nu kan jag ringa igen, får vänta tills basebandet med högsta bootloader går att hacka igen. ;(
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.