Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › "no service"
-
AuthorPosts
-
Hej
Jag har Fw 2.2 och de BB 02.28.00.
Den är jailbreakad och jag har rebelsim.
Den funkade skit bra till förut idag då den bara slog över till inegn servie och de stod att mitt mobila nätverk inte var tillgängligt.
När jag går in på operatör och söker och väljer telia som jag har så
står det “nätverk förlorat. Ditt valda nätverk är inte längre tillgängligt. Du kan välja ett annat nätverk i inställningarna”.Den är för övrigt köpt i england om ni undrar 🙂
Snälla hjälp mig att lösa detta problem. Vill ju kunna använda min telefon.
MVH ERIC
Hehe, varför använder du rebelsim när din nalle är jailad? Använd Yellowsn0w istället. 🙂
lägg till:
Cydia source: http:// apt9.yellowsn0w.com
Installer repo: http:// i.yellowsn0w.comvilket som, installera, starta om, (ta ur rebelsim) och sätt i BARA ditt simkort, woualla!
*Du måste ta bort din pinkod.
Hej
För att mitt wifi funkar inte. den hittar inget nätverk.
Någon som kan hjälpa mig med mitt problem som jag skrev i mitt första inlägg.
MVH ERIC
Hej
Är de någon som vet hur ja skall gå till väga?
vet att de är ett ganska så känt problem. men hittar ju ingen lösning på de :S
Snälla hjälp mig
MVH ERIC
vilken version av rebelsim har du då? 54i eller 55i? för båda är katastrof. Det var så när jag först hade rebelsim med 2.2, jag använde den i 3 dar, sen “ingen service” De är jävligt instabila rebelsim… Den ända versiopnen av dem som funka var den till 2.1.
tyvärr >.<
WTF?
Jag har också FW 2.2 samt Baseband 02.28.00, idag vid cirka 14.20 så fick jag också “ingen service”.
Min iPhone är förövrigt och jailbreakad, och den kör med yellowsn0w…Någon som ser ett sammanband?
Testade att uppdatera yellowsn0w men det fungerade inte ändå…
Någon snäll själ som vet vad som kan ha hänt, och har en lösning på detta?
Jag använder Tre som operatör och har köpt min telefon från USA
@dts 24382 wrote:
vilken version av rebelsim har du då? 54i eller 55i? för båda är katastrof. Det var så när jag först hade rebelsim med 2.2, jag använde den i 3 dar, sen “ingen service” De är jävligt instabila rebelsim… Den ända versiopnen av dem som funka var den till 2.1.
tyvärr >.<
Jag har verision 54i tror ja på mitt rebelsim. Dem verkar enormt instabila faktist. de har ju kommit ut någon ny uppdatering från rebelsim nu tydligen. funderar på att köpa sånn där programerare så man kan uppgradera själv. tror du de skulle funka ?
MVH ERIC
Måste bara säga, iPhone är en riktigt bra telefon
men… ska den hålla på o strula såhär så fan ta den, använder den i arbetet ganska mycket så det blir svårt imorn…
Hade inte ändrat någon inställningen eller liknande, så dog all anslutning till yttre världen…
@sypherz 24383 wrote:
WTF?
Jag har också FW 2.2 samt Baseband 02.28.00, idag vid cirka 14.20 så fick jag också “ingen service”.
Min iPhone är förövrigt och jailbreakad, och den kör med yellowsn0w…Någon som ser ett sammanband?
Testade att uppdatera yellowsn0w men det fungerade inte ändå…
Någon snäll själ som vet vad som kan ha hänt, och har en lösning på detta?
Jag använder Tre som operatör och har köpt min telefon från USA
:O jag har också en från usa med 3 men min fungerar. Jag har iofs uppdaterat min till 2.2.1 med 2.28BB testat det?
@ericzaaah 24384 wrote:
Jag har verision 54i tror ja på mitt rebelsim. Dem verkar enormt instabila faktist. de har ju kommit ut någon ny uppdatering från rebelsim nu tydligen. funderar på att köpa sånn där programerare så man kan uppgradera själv. tror du de skulle funka ?
MVH ERIC
hur länge använde du rabelsim tills de sluta fungera? använde du 3g eller gsm? operatör osv, lite info skulle underlätta:P
själv om jag inte kunde använda den med wifi eller inte kunna använda den alls skulle jag hellre använda den utan wifi måste jag säga.
@ericzaaah 24339 wrote:
Hej
Jag har Fw 2.2 och de BB 02.28.00.
Den är jailbreakad och jag har rebelsim.
Den funkade skit bra till förut idag då den bara slog över till inegn servie och de stod att mitt mobila nätverk inte var tillgängligt.
När jag går in på operatör och söker och väljer telia som jag har så
står det “nätverk förlorat. Ditt valda nätverk är inte längre tillgängligt. Du kan välja ett annat nätverk i inställningarna”.Den är för övrigt köpt i england om ni undrar 🙂
Snälla hjälp mig att lösa detta problem. Vill ju kunna använda min telefon.
MVH ERIC
Hmm, märkte av typ samma sak imorse.
Jag kan fortfarande ringa och smsa, men kan inte surfa.
“Kunde inte aktivera mobilt datanätverk”
Jag har också Fw 2.2 och de BB 02.28.00 men är en svenskköpt med Yellowsn0w + Tele2. Hmm…@dibblan 24410 wrote:
Jag har också Fw 2.2 och de BB 02.28.00 men är en svenskköpt med Yellowsn0w + Tele2. Hmm…Det är inte så att du surfar och lixom “betalar med simkortet” asså typ wap lr 3g lr vad det heter. det kommer upp så för mig med OM jag använder 3g lr wap. men om man går in på inställningar, allmänt, nätverk och slår på Wi-Fi så söker den ju efter trdlösa men det måste ju finnas ett trådlöst nätverk. Men är det inte så att om man ska surfa med 3g eller wap så får man skicka ett sms till operatören för få inställningar för det??
@dibblan 24410 wrote:
Jag har också Fw 2.2 och de BB 02.28.00 men är en svenskköpt med Yellowsn0w + Tele2. Hmm…Det är inte så att du surfar och lixom “betalar med simkortet” asså typ wap lr 3g lr vad det heter. det kommer upp så för mig med OM jag använder 3g lr wap. men om man går in på inställningar, allmänt, nätverk och slår på Wi-Fi så söker den ju efter trdlösa men det måste ju finnas ett trådlöst nätverk. Men är det inte så att om man ska surfa med 3g eller wap så får man skicka ett sms till operatören för få inställningar för det??
@dts 24392 wrote:
hur länge använde du rabelsim tills de sluta fungera? använde du 3g eller gsm? operatör osv, lite info skulle underlätta:P
själv om jag inte kunde använda den med wifi eller inte kunna använda den alls skulle jag hellre använda den utan wifi måste jag säga.
Hej
Jag har anvstäng 3g För att jag sist gång jag satte på mitt 3g så skrev den no service. Så använder mig bara av edge. och de funkar bra nu.
har fått igång den och jag tog ut simkortet satte in den i en annan telefon och gjorde de där med nätverk som rebelsim guiden visar att man skall göra. sedan funka de.
Har också obersverat att om man har rebelsim så skall man sätta teelfonen på flygläge när man synkroniserar. läste på något forum att de kan vara en orsak också.
Men just nu så funkar min bra. tänkte gå in på cydia nu och installera yellowsno0w genom edge. och sedan ta ut mitt rebelsim. har hört att man inte kan använda rebelsim och yellowsn0w de stämmer va ?
MVH ERICZAAAH
@ericzaaah 24440 wrote:
Hej
Jag har anvstäng 3g För att jag sist gång jag satte på mitt 3g så skrev den no service. Så använder mig bara av edge. och de funkar bra nu.
har fått igång den och jag tog ut simkortet satte in den i en annan telefon och gjorde de där med nätverk som rebelsim guiden visar att man skall göra. sedan funka de.
Har också obersverat att om man har rebelsim så skall man sätta teelfonen på flygläge när man synkroniserar. läste på något forum att de kan vara en orsak också.
Men just nu så funkar min bra. tänkte gå in på cydia nu och installera yellowsno0w genom edge. och sedan ta ut mitt rebelsim. har hört att man inte kan använda rebelsim och yellowsn0w de stämmer va ?
MVH ERICZAAAH
Nej du kan inte använda båda. har du yellowsn0w ska du BARA ha simkortet i. och gör inte samma misstag som jag som var att jag hade pinkod på simkortet. har du pinkod funkar inte yellowsn0w och det kommer bara står No Service.
@matt3 24445 wrote:
Nej du kan inte använda båda. har du yellowsn0w ska du BARA ha simkortet i. och gör inte samma misstag som jag som var att jag hade pinkod på simkortet. har du pinkod funkar inte yellowsn0w och det kommer bara står No Service.
haha okej 🙂
Men du hur skall jag göra när jag har installerat yellowsn0w genom cydia via edge. (mitt wifi funkar inte just nu). De händer inget med yellowsn0w:et om jag installerar med rebel simmet i? De är la bara att stänga av mobilen efter installationen och ta ut rebelsim och tuta och köra ?
MVH ERIC
jag hade bara mitt simkort i sen gick jag in på cydia och installerade (det syns inte att du har installerat det alltså det kommer inte upp någon ikon) men iaf sen när du har installerat det så startar du bara om telen o Wola ^^
Tänkte låna denna tråden och ställa en liknande fråga. Jag har nyss köpt en iPhone 3Gs från Tre och har jailbreakat den (tethered jag vet men hellre det än ingen jailbreak alls 😉 ). Problemet är att jag inte har någon “Avaktivera 3G” funktion i nätverksinställningarna så jag laddade ner BossPref för att kunna stänga av 3G. Nu blir det dock så att varje gång jag avaktiverar 3G så får jag upp “Ingen service” och kan varken ringa eller smsa från telefonen. Någon som vet varför?
@kecke 50536 wrote:
Tänkte låna denna tråden och ställa en liknande fråga. Jag har nyss köpt en iPhone 3Gs från Tre och har jailbreakat den (tethered jag vet men hellre det än ingen jailbreak alls 😉 ). Problemet är att jag inte har någon “Avaktivera 3G” funktion i nätverksinställningarna så jag laddade ner BossPref för att kunna stänga av 3G. Nu blir det dock så att varje gång jag avaktiverar 3G så får jag upp “Ingen service” och kan varken ringa eller smsa från telefonen. Någon som vet varför?
Operatören TRE kör *bara* på 3G-nätet, stänger du av 3G så fungerar det alltså inte alls.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.