Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › nu är det min tur att få fel
-
AuthorPosts
-
Som dom flesta här vet, så har jag installerat custom 3.1.2 (detta prob kom när detta blev gjort)
men åter till felet, som egentligen inte är så farligt.
men detta händer varje gång jag startar om.-starta om
-kommer in i telen
– försöker startar en app
-telen hänger sig
får en lockscreen som ser ut så här
kommer in i telen.
får erbjudande om att starta om springboard
jag gör det och alla ikoner är huller om buller
ställer in allt som det ska och allt funkar som det ska.detta händer varje gång efter en reboot.
saker jag har testat med
– återställning med samma custom
– ta bort en del av installerade prog från cydia.@pongo 44882 wrote:
Som dom flesta här vet, så har jag installerat custom 3.1.2 (detta prob kom när detta blev gjort)
men åter till felet, som egentligen inte är så farligt.
men detta händer varje gång jag startar om.-starta om
-kommer in i telen
– försöker startar en app
-telen hänger sig
får en lockscreen som ser ut så härkommer in i telen.
får erbjudande om att starta om springboard
jag gör det och alla ikoner är huller om buller
ställer in allt som det ska och allt funkar som det ska.detta händer varje gång efter en reboot.
saker jag har testat med
– återställning med samma custom
– ta bort en del av installerade prog från cydia.Mest sannolikt är att det är kollision mellan Cydia apps och inte ett problem med din FW så innan du kastar dig in i en full restore skulle jag rekommendera dig att ta bort alla apps du lagt in via Cydia. Tutti. Men kör en AptBackup först.
Tack Freebo, hittade felet iallafall. var den där jävla (five-column springboard) som fick fram detta fel.
tydligen så är den gjord för FW 3.0.1 och ner.
idag fick jag se att dom gjort så att folk med över det FW inte kan installera.Ok, då slipper jag skapa en tråd.
Har haft samma problem nu i två dagar. Har kunnat använda mobilen ganska länge utan att stänga av den, men idag när jag skulle stänga av den så bootar den upp i safe mode och sen respringar den konstant och skiftar mellan normalläget och safe mood.
Kan inte komma in i Cydia så jag får ominstallera.
Nu kommer en följdfråga:
När jag respringat mobilen fick jag oftast upp en bild som liknar denna:
Fast med en laddningsbar som går från vänster till höger. Den buggar och blinkar mellan Springboarden och själva bilden samtidigt som den laddar.Jag har fått bilden när jag gått in på Calenderappen, SMS, telefon och en gång på iPod.
3.1.2 IS THE SHIT
Om det är någon annan som får en liknande bild så kan ni ju säga till.
@pongo 44887 wrote:
Tack Freebo, hittade felet iallafall. var den där jävla (five-column springboard) som fick fram detta fel.
tydligen så är den gjord för FW 3.0.1 och ner.
idag fick jag se att dom gjort så att folk med över det FW inte kan installera.Äntligen är FCSB är uppdaterat till v0.59 och stödjer nu 3.1.x 😛
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.