Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Ny 3G med telia som ska bli tele2
-
AuthorPosts
-
@pip 23375 wrote:
[PHP][/PHP]
Menar du att jag först ska jailbreaka med 2.1 för att uppdatera via iTunes och sedan jailbreaka igen med 2.2?
… förlåt om jag ställer basic frågor, men för mig är detta en helt ny värld så jag behöver instruktioner för dummies.
Men är iphonen aktiverad så plocka ut ditt sim-kort vid uppdateringen till 2.2.
Det går nog då.
@pip 23375 wrote:
[PHP][/PHP]
Menar du att jag först ska jailbreaka med 2.1 för att uppdatera via iTunes och sedan jailbreaka igen med 2.2?
… förlåt om jag ställer basic frågor, men för mig är detta en helt ny värld så jag behöver instruktioner för dummies.
Men är iphonen aktiverad så plocka ut ditt sim-kort vid uppdateringen till 2.2.
Det går nog då.
@snook 23379 wrote:
Då måste du aktivera den med lämplig version av Quickpwn.
[PHP][/PHP]
Hum…. jag gissar att telefonen är en 2.2 eftersom den är köpt den 9 jan. Jag har laddat ner Quickpwn 2.2. Hur går jag vidare? Ska jag koppla in iphonen i datorn och öppna programmet? Kommer den aktiveras då? *känner mig helt blåst”
@snook 23379 wrote:
Då måste du aktivera den med lämplig version av Quickpwn.
[PHP][/PHP]
Hum…. jag gissar att telefonen är en 2.2 eftersom den är köpt den 9 jan. Jag har laddat ner Quickpwn 2.2. Hur går jag vidare? Ska jag koppla in iphonen i datorn och öppna programmet? Kommer den aktiveras då? *känner mig helt blåst”
@pip 23384 wrote:
Följ dom där guiderna som du postade i “Genrep” 🙂
Blir det fel är det bara att göra om, inte svårare än så.
@pip 23384 wrote:
[PHP][/PHP]@snook 23385 wrote:
Det var det jag gjorde. Jag kom så långt som till att man ska koppla in telefonen i datorn… sedan när man ska markera den i iTunes för att återställa tar det stopp eftersom iTunes inte accepterar att den inte har Telia. Moment 22 m a o.
[PHP][/PHP]@snook 23385 wrote:
Det var det jag gjorde. Jag kom så långt som till att man ska koppla in telefonen i datorn… sedan när man ska markera den i iTunes för att återställa tar det stopp eftersom iTunes inte accepterar att den inte har Telia. Moment 22 m a o.
@pip 23387 wrote:
[PHP][/PHP]
Quickpwn aktiverar telefonen.
@pip 23387 wrote:
[PHP][/PHP]
Quickpwn aktiverar telefonen.
Det vill säga, hoppa över iTunes-steget och kör QuickPwn direkt. 🙂
Det vill säga, hoppa över iTunes-steget och kör QuickPwn direkt. 🙂
Ikväll hände det! Nu är telefonen jaibreakad och yellowsn0wad och fungerar helt perfekt!
Tack till alla er som hjälpt mig på det här äventyret 🙂
Ps! Funderar på att uppdatera mitt CV med “erfarenhet av mobilprogrammering” Vad tror ni om det? :rolleyes:
Ikväll hände det! Nu är telefonen jaibreakad och yellowsn0wad och fungerar helt perfekt!
Tack till alla er som hjälpt mig på det här äventyret 🙂
Ps! Funderar på att uppdatera mitt CV med “erfarenhet av mobilprogrammering” Vad tror ni om det? :rolleyes:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.