Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Ny 3gs, Halebop, 3g funkar ej?
-
AuthorPosts
-
Hej!
Jag fick min nya fina 3gs för ett tag sedan, halebop hade dock inte skickat mitt sim-kort så jag använde istället mitt gamla telia-kort.
När jag väl fick mitt halebop-kort så fungerade inte 3g.
Jag får ofta upp 3g-loggan uppe i vänstra hörnet, men det kommer ingen data. Har prövat med mail och webläsaren.
Jag har ställt in APN till “halebop.tela.se”, så det är nog inte det som är problemet…Väldigt tacksam för hjälp, eller en vänlig knuff till rätt tråd 😉
Är den jailbreakad? Har du testat stänga av och på 3G och/eller hela telefonen? 🙂
“halebop.tela.se”, funkar det med ett Teliakort då?
jodå, jag har bootat om och testat med andra kort, i en teliabutik dessutom, så det verkar som att min telefon verkar vara boven :/
Ska bli intressant att se hur fort halebop lyckas vaska fram en ny.Okej, planerade att lämna in luren på service imorgon. Skulle bara bråka lite extra en gång till…
Återställde luren fullständigt och lät bli att synca den med min gamla image (eller vafan man nu vill kalla den), ändra APN till halebop.telia.se och vips så funkar edge och 3g finfint.
Syncade därefter med min gamla image (som då kommer från min förra iphone 2g, bråkad med och piratad till tusen), och detta ledde till att 3g återigen inte fungerade. Gick då in i inställningar och ändrade på allt som skulle kunna ha någon betydelse utan att få något resultat, men när jag valde att återgå till grundinställningarna så hårt det bara gick så fungerade plödsligt 3g igen.
Dvs, man kan komma åt inställningar, mest troligt genom osignerad kod, som senare inte går att se men som kan avhjälpas med en återställning, och de onskefulla ändringar man har fått på halsen kan ligga kvar i en eventuell återställnings-backup.
Fancy that. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.