Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › Ny 3gs med kontantkort från tre och upplåsning direkt?
-
AuthorPosts
-
Har lite funderingar på att beställa en 3gs från tre och be om upplåsningen direkt och undrar lite om hur processen går till m.m
Jag har en 3G idag låst till Telenor men hur gör jag med den nya 3gs:en när den kommer? Skall jag “aktivera” den med ett tre kontantkort och sedan vänta tills den blir olåst och kan användas med mitt telenor kort?
Jag vill ju inte vara utan Iphone så tänkte ju använda den gamla tills den nya funkar med min operatör. Men kan man ha 2 olika iphones “igång” och syncade till mitt itunes konto? Antar ju att alla apps och min musik m.m förs över till den nya också men att jag inte kan ringa med den förräns låset släpps..
Eller skall jag bara testa att stoppa i mitt telenorkort lite då och då för att se när “spärren” släpps och sedan synca den i mitt itunes?
Hmm, mkt funderingar 🙂
Du gör följande:
1. Gör ett kontantköp av telefonen hos 3.
2. Ber 3 låsa upp den åt dig mot en kostnad.
3. Väntar ett par dagar i normala fall.
4. När det är registrerat hos apple så kommer du få ett meddelande i form av “din telefon är nu upplåst bla bla” när du stoppar in telefonen med sladden in i datorn och startar iTunes.Tack
Jo så långt är jag ju med men jag tänker mer på att jag använder min 3G med mitt itunes nu och vill fortsätta göra det tills den nya är upplåst. Bara tänker så det inte blir något “fjoll” när jag syncar den nya med itunes för o se om den har blivit upplåst eller inte..
Taskigt om jag ställer till något t.e.x en vecka innan den nya verkligen har blivit upplåst, att alla apps och musik flyger över till den nya eller liknande och försvinner från min nuvarande lur. Mest så jag tänker.
Fast iofs så kan jag ju bara strunta i att synca min gamla nuvarande 3G under tiden jag väntar (och synca den nya istället) och sedan när den nya är upplåst så kan jag börja använda den och rensa min gamla i itunes till fabriksinställningarna innan ev försäljning?
Söte tid det låter rörigt detta men man börjar bli trött, nog dags o dra täcket över huvudet 🙂
@micke Prylgalen 49703 wrote:
Tack
Jo så långt är jag ju med men jag tänker mer på att jag använder min 3G med mitt itunes nu och vill fortsätta göra det tills den nya är upplåst. Bara tänker så det inte blir något “fjoll” när jag syncar den nya med itunes för o se om den har blivit upplåst eller inte..
Taskigt om jag ställer till något t.e.x en vecka innan den nya verkligen har blivit upplåst, att alla apps och musik flyger över till den nya eller liknande och försvinner från min nuvarande lur. Mest så jag tänker.
Fast iofs så kan jag ju bara strunta i att synca min gamla nuvarande 3G under tiden jag väntar (och synca den nya istället) och sedan när den nya är upplåst så kan jag börja använda den och rensa min gamla i itunes till fabriksinställningarna innan ev försäljning?
Söte tid det låter rörigt detta men man börjar bli trött, nog dags o dra täcket över huvudet 🙂
Inget försvinner från datorn. Du har ha oändligt med iPhones som du synkar med iTunes och alla funkar då prima. Jag provade varje dag för att se om min 3GS blivit upplåst. Den blev det 5 dagar innan jag fick brevet från dem.. 😛
Tack för infon
Jag slog Telenors kundtjänst en signal och de säljer iphones utan abb också. Samma sak som tre kontant men med Telenor. Känns smidigare för min del att ta från den operatören jag redan har. Lite dyrare dock men ändå, 6800 för en 3Gs 16Gb
@micke Prylgalen 50237 wrote:
Tack för infon
Jag slog Telenors kundtjänst en signal och de säljer iphones utan abb också. Samma sak som tre kontant men med Telenor. Känns smidigare för min del att ta från den operatören jag redan har. Lite dyrare dock men ändå, 6800 för en 3Gs 16Gb
Hur är telenor inställd till upplåsning om man köper den kontant?
Alltså låser de upp på kundens begäran direkt om man mot förmodan vill låsa upp den direkt efter kontantköp. Eller måste man vänta ett visst antal månader innan man får låsa upp den (vanligtvis 12 månader efter inköp)?@muffins 50238 wrote:
Hur är telenor inställd till upplåsning om man köper den kontant?
Alltså låser de upp på kundens begäran direkt om man mot förmodan vill låsa upp den direkt efter kontantköp. Eller måste man vänta ett visst antal månader innan man får låsa upp den (vanligtvis 12 månader efter inköp)?Telesnor har satt 12 månaders bindningstid på iPhone och därefter 350:- i upplåsningsavgift. Identiskt upplägg som Telias.
Ja lite trst det med låsningen och det är nog smartare att handla av 3 ändå och få den upplåst så sett.
Men iom att man kör telenor så är det ju skönt att få en lur man vet funkar direkt och man slipper vänta på att 3-luren skall låsas upp.
@micke Prylgalen 50326 wrote:
Ja lite trst det med låsningen och det är nog smartare att handla av 3 ändå och få den upplåst så sett.
Men iom att man kör telenor så är det ju skönt att få en lur man vet funkar direkt och man slipper vänta på att 3-luren skall låsas upp.
Tar ju inte så lång tid för att få den upplåst. Allt från 1-4 dagar är vad jag varit med om iaf. Innan man får meddelande av iTunes att den är upplåst 😛
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.