Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Ny dator, flytta över till iTunes på den, hur?
-
AuthorPosts
-
Jag har en bärbar som jag nu ska sälja. Nu vill jag ha igång iTunes och synka med den nya datorn istället.
Ska man avregistrera sig på något vis
Hur gör jag?Undrar lite över en ev. bieffekt. Ska även dra igång mail osv på outlook på nya datorn. Brukar ju strula normalt med kontakter, att man inte får med dem i backupen på outlook.
Så när jag fått igång telefonen i iTunes på nya datorn, finns det något val där jag kan bocka i att synka från telefonen till oulook? För då synkas väl även min kalender över till outlook, eller?Förresten, om man valt att synka telefon till dator och dator till telefon borde det väl bli rätt?
Ingen som kan ge mig lite upplysning. Ska sälja min bärbara idag och vill få över allt till den stationära.
google kanske?
jag hade nog bara avaktiverat dator jag hade, och syncat om på den nya, syncar man tillbaka programmen vilket står på apples support sida hur man gör, så behöver man bara behöva synca tillbaka musiken, allt annat kopieras från telefonen, jag kör spotify så.
men avaktorisera den gamla datorn.Apple och enkelhet är inget man vill nämna i samma mening.
Avaktiverade min iphone på gamla datorn och aktiverade den på nya.
Så vid första synkningen så frågar den om jag vill radera alla program på min iphone. Troligtvis för att iTunes inte har något i katalogen i “Min musik”. Så jag tar och kopierar alla ituneskataloger i “Min musik” från gamla till nya datorn.
Får samma fråga igen om jag vill radera alla program på min iphone.Hur gör jag detta enkelt? Så att jag synkar över det jag har på telefonen till datorn?
För att kataloger hete samma verkar ju inte iTunes bry sig något om.Outlook och kontakter funkar som det ska iaf, men inte det ovan….
r_o_n wrote:Apple och enkelhet är inget man vill nämna i samma mening.Avaktiverade min iphone på gamla datorn och aktiverade den på nya.
Så vid första synkningen så frågar den om jag vill radera alla program på min iphone. Troligtvis för att iTunes inte har något i katalogen i “Min musik”. Så jag tar och kopierar alla ituneskataloger i “Min musik” från gamla till nya datorn.
Får samma fråga igen om jag vill radera alla program på min iphone.Hur gör jag detta enkelt? Så att jag synkar över det jag har på telefonen till datorn?
För att kataloger hete samma verkar ju inte iTunes bry sig något om.Outlook och kontakter funkar som det ska iaf, men inte det ovan….
Högerklicka på luren iTunes och välj Överför Inköp så kommer apparna över
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.