Ny firmware: 2.0.2

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Ny firmware: 2.0.2

Viewing 40 posts - 1 through 40 (of 40 total)
  • Author
    Member
    Post count: 383

Ute nu…

återkommer med vad den fixar

well, apples hederliga: Programuppdatering iPhone 2.0.2

Den här versionen av programvaran ersätter alla tidigare versioner och innehåller följande förbättringar:

• Buggfixar

från macrumors.com
    The iPhone Blog reports that iPhone firmware 2.0.2 will be released at 5:00 PM Eastern time, just a few minutes from now. According to their source, AT&T has said that “the results of this software release will improve the customer’s experience while operating on our network.” While details of the update remain unknown, it may address the 3G connectivity issues being experienced by 2% of iPhone customers.

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

Grymt! Håller på att installera det nu 🙂

CyberTron
    Member

@iPhoneinfo.se 9625 wrote:

Grymt! Håller på att installera det nu 🙂

japp, jag med 😀

nästan klar med uppdateringen…sen skall ju backupen in oxå…

CyberTron
    Member

hmm..skumt, krävde ingen återställning……finns det såna uppdateringar?….edit: tydligen 😀

first impression:

Snabbare respons på ex. kamera och safari.
    känns “mer flytande”

Nasse
    Member
    Post count: 97

3timmars väntan innan den är nere 😮

Bor mitt i skogen.. så mitt “bredband” är över 3G..:o

iPhoneinfo.se
    Member

Skrev en liten nyhet/notis om det: iPhone firmware 2.0.2 är ute | iPhoneinfo.se

rotkiv
    Member
    Post count: 506

Bör noteras innan någon säger att det blev sagt för sent: Uppdatera INTE om du vill ha större chans att göra med en framtida mjukvaru upplåsning, det får du göra genom Pwnage Tool istället.

Nu är det iaf sagt…

iPhoneinfo.se
    Member

Nu har jag hunnit testat 2.0.2 lite och det fungerar mycket bra! Fördröjningarna/laggandet är mer eller mindre borta 🙂

Hur upplever ni andra 2.0.2?

“If you have a 3G iPhone and would like to jailbreak and unlock it we suggest waiting until PwnageTool is updated to support this firmware.”

CyberTron
    Member

hmm, verkar faktiskt som att denna firmware är riktigt trevlig. flyter på stabilt och snabbt!
    inget lagg i något tangentbord ännu. ingen skillnad i 3g (för min del) men jag har å andra sidan inga större problem med just den biten (eftersom jag inte har någon täckning med telia i vanliga fall där jag bor).

Halle
    Member
    Post count: 837

Uppdaterad och klar. Skumt är det dock att man inte behövde skicka tillbaka backupen? Men inte gör det nånting. 😉

Det jag märkt av hittils är att kontakterna laggar ännu mindre än förut.

antonfjanton
    Member
    Post count: 142

Kan inte uppdatera på jobbet, schiesse!

perk
    Member
    Post count: 356

Hittade en post från ett annat forum

Originally Posted by toolongdays View Post
    I updated my 2G iPhone 2.0.1 through iTunes to 2.0.2 and it is still unlocked and jailbroken.

Dan

Nån som testat?

Kexan
    Member
    Post count: 49

Hej 3Gare, tydligen fungerar denna jailbreak metod även för 3G, men jag har inte sett så många som provat så, kan va värt o vänta. Fungerar fint på 2G iaf

[How-To] Pwn 2.0.2 – iPhone Forums at ModMyiFone.com – iPhone | iPod Touch, news, apps, themes.

perk
    Member

Ska testa när ja kommer hem i eftermiddag.
    Miniguide: låse opp firmware 2.0.2 i Windows • ipod1

sarkostik
    Member
    Post count: 81

Haha nu kör jag 2.0.2 Jailbreakad!

Coolt att det gick och lösa så snabbt! =)

chaoos
    Member
    Post count: 9

@sarkostik 9664 wrote:

Haha nu kör jag 2.0.2 Jailbreakad!

Coolt att det gick och lösa så snabbt! =)

Hur? Om man får fråga 🙂

Kexan
    Member
    Post count: 49

läs några poster upp? =)

chaoos
    Member

Ah, jag antog för mig själv att det var en 3g iPhone han lyckats jailbreaka till 2.02, fast så kanske inte var fallet!?

sarkostik
    Member
    Post count: 81

Grejen med Quickpwn är att programmet klarar att jailbreaka utan att man behöver göra restore av en custom firmware!

MYCKET SMIDIGT PROGRAM!

perk
    Member

yes.. guiden funkade fint. jailbroken again! 🙂

trigger_killer
    Member
    Post count: 303

Är det 3G luren ni lyckats jailbreaka ?
    ja får det inte att funka med 2.0.2
    Den vill ju använda den gamla firmwaren 2.0.1 … ????
    Eller är det som nån annan sa … det är bara 2G som det funkade på ?

Edit: Körde gamla firmwaren…funka fint…. cydia finns, men inte installer!

MeXii
    Member
    Post count: 69

Mitt cydia, installer samt alla apps har slutat fungera. (Jailbreaken är halvt borta)

Har lagt in spelen via iTunes metoden, de startar men stängs ner dir.

Någon som har en aning om hur jag gör för att få telefonen jailbreakad igen utan att göra om hela proceduren?

Förmodar att det bara är att sätta igång annars, för det “gamla” winpwn funkar väll med 2.02?

perk
    Member

Hrm.. nu har ja hittat ett fel. Kan inte byta operatör verkar det som. Söker efter operatörer i tid och evighet utan att hitta någon alls.
    Får in min operatör som simkortet är från, men vill komma åt ett annat.

iPhoneinfo.se
    Member

@perk 9718 wrote:

Hrm.. nu har ja hittat ett fel. Kan inte byta operatör verkar det som. Söker efter operatörer i tid och evighet utan att hitta någon alls.
    Får in min operatör som simkortet är från, men vill komma åt ett annat.

Varför vill du “byta” operatör om jag får fråga? 🙂

Skrivits massa kommentarer till firmware 2.0.2-inlägget på framsidan om folk vill läsa: iPhone firmware 2.0.2 är ute | iPhoneinfo.se

perk
    Member

@iPhoneinfo.se 9719 wrote:

Varför vill du “byta” operatör om jag får fråga? 🙂

Jag jobbar på en mobiloperatör som inte idag har 3G, men det går över till de vilken dag som helst, så ja vill in på det andra nätet med mitt testkort så ja får 3G.
    Funkade fint innan ja uppdaterade och breakade till 2.0.2.

Edit: Nu bara fungerade det.. märkligt.

Gefan
    Member
    Post count: 29

Har en 2.0.0(3G) som är jailbreakad hur skall jag göra för att uppdaterna den och kunna jailbreaka den igen och även kunna låsa upp den för framtida bruk?
    Behöver jag återställa den så att min jailbreak försvinner innan jag uppdaterar lr nått? Eller kan man uppdatera genom Quickpwn?

perk
    Member

@gefan 9764 wrote:

Har en 2.0.0(3G) som är jailbreakad hur skall jag göra för att uppdaterna den och kunna jailbreaka den igen och även kunna låsa upp den för framtida bruk?
    Behöver jag återställa den så att min jailbreak försvinner innan jag uppdaterar lr nått? Eller kan man uppdatera genom Quickpwn?

Du kan följa guiden som jag länkade.

Gefan
    Member
    Post count: 29

@perk 9770 wrote:

Du kan följa guiden som jag länkade.

Fattade inte så mycket, danska/norska suxx! 😛

dermike
    Member
    Post count: 3

Måste man ha iTunes för att köra QuickPwn? Och om man behöver det, måste telefonen vara syncad med den datorn?

perk
    Member

@dermike 9784 wrote:

Måste man ha iTunes för att köra QuickPwn? Och om man behöver det, måste telefonen vara syncad med den datorn?

Kollat länken?

dermike
    Member
    Post count: 3

QuickPwn krävde iTunes tydligen, men funkade utan sync för att svara på min egen fråga. 🙂 Tjohoo

antonfjanton
    Member
    Post count: 142

Satan i gatan vad fort allt går nu, jag ligger konstant på 4-5 “ploppar” med 3G och GPSen laddar t.ex. min position dubbelt så fort!
    Men det bästa är att bli av med SMS-lagget 🙂
    All hail Apple

iPhoneinfo.se
    Member

@antonfjanton 9831 wrote:

Satan i gatan vad fort allt går nu, jag ligger konstant på 4-5 “ploppar” med 3G och GPSen laddar t.ex. min position dubbelt så fort!
    Men det bästa är att bli av med SMS-lagget 🙂
    All hail Apple

Yeah! 🙂 Min 3G-täckning blev också mycket bättre faktiskt.

CeEss
    Member
    Post count: 50

Ny verision av QuickPwn finns nu ute!
    blog.iphone-dev.org | My Little Pwnie’s Dressage

Halle
    Member

SMS-lagget verkar bara borta men fortfarande har telefonen problem med att ge ifrån sig något ljud när man får ett sms. Funkar ibland, ibland inte. Dock är detta tydligen relativt vanligt om man googlar lite.

Apple kan bygga en av marknadens mest avancerade telefoner men dom kan inte få den att låta när man får ett sms. Är det första april?

jompao
    Member
    Post count: 456

@halle 9865 wrote:

SMS-lagget verkar bara borta men fortfarande har telefonen problem med att ge ifrån sig något ljud när man får ett sms. Funkar ibland, ibland inte. Dock är detta tydligen relativt vanligt om man googlar lite.

Apple kan bygga en av marknadens mest avancerade telefoner men dom kan inte få den att låta när man får ett sms. Är det första april?

Angående SMS finns det verkligen inget sätt att vidarebefodra ett inkommet sms till någon annan?? Sucks, får ju ofta en dle vitsar etc som jag vill skicka vidare.

chaoos
    Member

Har precis jailbreakat min iPhone 3g och har stött på ett problem såhär efter jailbreakandet. Alla mina apps som jag hade tankat ifrån appstore innan jailbreakningen funkar inte längre. Dom ploppar upp i 3 sek men stängs sedan ner. Har provat att ta bort alla i itunes, och på telefonen och laddat hem dom igen. Men funkar fortfarande inte. Jag har även provat att tanka hem ett “nytt” app som jag aldrig haft förut, och det funkade alldeles utmärkt. Någon som vet what to do? Tacksam för svar

Halle
    Member

@chaoos 9883 wrote:

Har precis jailbreakat min iPhone 3g och har stött på ett problem såhär efter jailbreakandet. Alla mina apps som jag hade tankat ifrån appstore innan jailbreakningen funkar inte längre. Dom ploppar upp i 3 sek men stängs sedan ner. Har provat att ta bort alla i itunes, och på telefonen och laddat hem dom igen. Men funkar fortfarande inte. Jag har även provat att tanka hem ett “nytt” app som jag aldrig haft förut, och det funkade alldeles utmärkt. Någon som vet what to do? Tacksam för svar

Finns redan flertalet lösningar på detta inne i detta forum. Läs!

chaoos
    Member

@halle 9900 wrote:

Finns redan flertalet lösningar på detta inne i detta forum. Läs!

Så du tycker jag ska sitta och läsa igenom 18 sidor utav trådar? Come on..

free
    Member
    Post count: 80

Vissa säger att 3g-täckningen blivit bättre andra märker inget. Så vad beror det på? Är det en mjukvaruförändring i apples uppdatering eller är det basebanduppdateringen som gör det bättre? Isf är det ju eg bara att krypa till korset och uppdatera trots att detta kan betyda svårigheter för framtida upplåsning.
    Ni som upplever det som bättre, är ni jb’ade eller inte? Och hur har ni kollat täckningen? Räknar ni bara pinnar eller märker ni av 3g-täckning när telefonen annars använde edge? Antalet pinnar är säkert lätt att programmera om så att fler pinnar visas på samma signalstyrka.

Viewing 40 posts - 1 through 40 (of 40 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.