Ny iPhone 3g vägrar starta :( (första gången)

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Ny iPhone 3g vägrar starta :( (första gången)

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

Hej,

Fick min nya iPhone 3g 8gb för ett par timmar sen.
    Har spenderat tiden sen dess med att försöka få igång F.nskapet 🙁

När ja kopplar in den i datorn så visar den ett vitt äpple mot svart bakgrund.
    Datorn reagerar inte alls.
    Kopplar jag ur den så dör den direkt.
    Samma sak om jag kopplar in den i vägguttaget.
    Testat på 2 andra datorer (en till windows 7 (som min) och en windows xp), samma fel.
    Installerat iTunes men inget av dem reagerar..
    Sökte febrilt på nätet och har fått den till DFU-läget eller vad det heter.. så den vill få kontakt med iTunes, det funkar, då säger iTunes efter ett tag att den hittat en som den behöver köra “restore” på.
    Visst säger jag, klickar på knappen, ser på när den börjar, men när den “preparing for upgrade” eller vad de nu säger, så får jag “okänt fel (23).”
    Sökt på detta också utan att ha hittat nåt.
    Testade även att köra en recover med en 2.2.1-FW, samma sak.
    Testade på annan dator, samma fel.

Måste man ladda den flera timmar innan man kan starta den första gången eller är min paj?
    Har haft den i uttaget i 15+ mins men ser ingen batteri-symbol.. Vet inte ens om den laddar 🙁

Vill ju få igång den 🙁

Robert Smith
    Member
    Post count: 115

@gugl1234 40316 wrote:

IQ Test EU – Vi testar IQ i EU

Kan någon admin radera detta. Länk till en bluff sida… Vill man göra riktiga IQ tester är det Mensa Sverige som gäller.

cel
    Member
    Post count: 3

Så, nu har jag varit nere i butiken och bytt den.
    Fick avboka abbonemanget som jag köpte via telefon och teckna ett nytt i butik. Den trasiga ska jag skicka tillbaka.

Den nya funkar mycket bättre 😀

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.