Ny iPhone 4 med 4.0.2 nedgraderas?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Ny iPhone 4 med 4.0.2 nedgraderas?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

Om man beställer en iPhone 4 idag kommer den att vara tankad med senaste 4.0.2 från fabrik?

Från vilken vecka vet man när de tillverkas med den uppdateringen?

OCH! MIN HUVUDFRÅGA..

KAN MAN NEDGRADERA EN NY SPRILLANS IPHONE 4 MED 4.0.2 NER TILL 4.0.1 FÖR ATT KUNNA JAILBREKA DEN!

Tacksam för svar..

Calle

muffins
    Member
    Post count: 1906

@mrc1 76803 wrote:

Om man beställer en iPhone 4 idag kommer den att vara tankad med senaste 4.0.2 från fabrik?

Från vilken vecka vet man när de tillverkas med den uppdateringen?

OCH! MIN HUVUDFRÅGA..

KAN MAN NEDGRADERA EN NY SPRILLANS IPHONE 4 MED 4.0.2 NER TILL 4.0.1 FÖR ATT KUNNA JAILBREKA DEN!

Tacksam för svar..

Calle

Det beror på när telefonen är tillverkad, om vilken version du får ang. firmware.

För att nergradera en iPhone 4 måste det finnas SHSH-fil för den version man försöker nergradera till.

Sen behöver man inte skriva med enbart stora bokstäver i en mening. Vi är inte så gamla så vi behöver glasögon ännu 😉

mrc1
    Member

Hej,
    Du verkar veta om det här, jag kommer beställa min 4 idag och förmodligen kommer den att vara i den senaste versionen eftersom det dröjer 4-6 veckor, vi kan ju utgå från det iaf.

Den där SHSH-filen du nämner hur får man tag i den?

Mvh Calle

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Om den kommer med 4.0.2 out of the box kan den inte jb tills ny jb kommer till antingen 4.0.2 eller kommande 4.1

mrc1
    Member

Hej där,

Ok så det går inte att nedgradera en ny 4 då till 4,1?
    Vet du från vilken vecka 4.0.2 ligger i luren?

Läste på devteam-blogg och på dom verkar det som man gett upp och slutar försöka jailbreaka…har jag förstått rätt där eller?

curtacon
    Member
    Post count: 25

De har hoppat över jailbreak till 4.02 för att istället fokusera på 4.1

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Din fråga var bland annat vilken vecka som 4.0.2 kommer. Svaret vet ingen utom apple. Om ens de vet… Grejjen är att halva leveransen kan vara 4.0.1 och andra halva 4.0.2. Det är lite roulette i det hela..

Men vänta tills 4.1 kommer. Vilket bör vara snart 🙂 Men sen kan de ta ett tag tills JB kommer!

kreymann
    Member
    Post count: 1

Tjena!
    Har precis fått en ny Iphone 4 32 4.0.2 från England, Den är låst till 02.
    Jag förstår att jag just nu inte kan låsa upp den.
    Men är det något jag ska göra med mobilen för att underlätta en framtida upplåsning?
    Eller är det helt kört för 4.0.2orna så man lika gärna kan kasta skitet?

muffins
    Member

@kreymann 77536 wrote:

Tjena!
    Har precis fått en ny Iphone 4 32 4.0.2 från England, Den är låst till 02.
    Jag förstår att jag just nu inte kan låsa upp den.
    Men är det något jag ska göra med mobilen för att underlätta en framtida upplåsning?
    Eller är det helt kört för 4.0.2orna så man lika gärna kan kasta skitet?

Det var konstigt, då de är olåsta från england.
    Om den är totalt fabriksny och den kom med 4.0.2 så finns det ingen chans för dig att nergradera, då det behövs att du har SHSH-filer sparade för telefonen och till den specifika firmware du vill återställa till.

I dagsläget är det kört för 4.0.2 med att jailbreaka.
    iOS 4.1 lanseras imorgon och vem vet om det kanske eventuellt kommer jailbreak till det. _När_/_om_ det kommer jailbreak till 4.1 så uppdaterar du bara till 4.1 och jailbreakar.

Det smartaste är dock att hålla sig undan från 4.1 tills ultrasn0w fungerar om man är beroende av en unlock, då det är ett nytt baseband med i 4.1.
    Det kan ju vara som så att när/om det kommer jailbreak för 4.1 så kan det hända att det även fungerar för 4.0.2.

Det är min personliga åsikt iaf.

Kevin
    Member
    Post count: 41

Då jag är ny på detta och jag undrar hur lång tid cirkus det kan ta innan man kan JB 4.1.. Oturen man hade var ju att man fick 4.0.2 på sin nya iPhone 4 🙁

muffins
    Member

@kevin 77539 wrote:

Då jag är ny på detta och jag undrar hur lång tid cirkus det kan ta innan man kan JB 4.1.. Oturen man hade var ju att man fick 4.0.2 på sin nya iPhone 4 🙁

Det är inte 100% säkert att det kommer jailbreak till 4.1 i dagsläget.

Kevin
    Member

Hoppas dom löser nått iallafall för oss som är fast på 4.0.2 🙁

muffins
    Member

@kevin 77612 wrote:

Hoppas dom löser nått iallafall för oss som är fast på 4.0.2 🙁

Det tändes ett litet hopp igår: Ny exploit i rom-kretsen – Kan användas för jailbreak på 4.1 | iMedia

Kevin
    Member

@muffins 77709 wrote:

Det tändes ett litet hopp igår: Ny exploit i rom-kretsen – Kan användas för jailbreak på 4.1 | iMedia

Hoppas det kommer snart 🙂

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Funkar med 3GS och sn0wbreeze 1.8 beta 🙂

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.