Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › ny iphone på från service
-
AuthorPosts
-
Hejsan!
Jo jag lämnade in min gamla iphone för den strulade och den hade firmware 2.2 men nu fick jag en ny och den har 2.1. Hur ska jag lösa detta för att uppdatera till 2.2 och inte 2.2.1? För jag vill jailbreaka och köra yellowsn0w.
Någon som har något tips?
https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/3249-iphone-2-1-2-2-a.html jag gjorde det förra veckan men gör inte samma sak som jag att du glömer ta bort pinkoden om du ska använda Yellowsn0w
Jag gjorde detta igår med, fick tillbaka min från service med 2.1
får ni tillbaka den med nedgraderat baseband också? O.o
jag fick en ny telefon som det var version 2.1 på. Även det gamla basebandet var det gamla så klart.
Detta kanske är något för mig, att lämna in den då jag råkade uppdatera till 2.2.1. Får den förhoppningsvis nedgraderad då?
Nej du kommer inte få den nedgraderad. Jag fick en sprillans ny telefon. Därför hade den 2.1.
@jollejo 24810 wrote:
Nej du kommer inte få den nedgraderad. Jag fick en sprillans ny telefon. Därför hade den 2.1.
Är du 100? Annars kan man väl alltid komma med nå klagomål på den nya uppdateringen och därmed få den nedgraderad? Jag har ingen aning, jag är bara desperat eftersom telen nu bara ligger o samlar damm i väntan på en ny upplåsning, och jag som bara ha ägt den i 48h 🙁
@carpe 24811 wrote:
Är du 100? Annars kan man väl alltid komma med nå klagomål på den nya uppdateringen och därmed få den nedgraderad? Jag har ingen aning, jag är bara desperat eftersom telen nu bara ligger o samlar damm i väntan på en ny upplåsning, och jag som bara ha ägt den i 48h 🙁
Man kan nedgradera firmwaren, men man kan inte nedgradera basebandet.
jag tror de e BB han syftar på.. na men de kommer väl snart en upplåsning för den nya bb’n oxo
ne, den yellowsn0w som finns ute nu funkar bara för 02.28.00 (BB)
Jag fick tillbaka min, dom bytte ut, “inga iphone lagas i sverige” så då får man en splitter ny med firmware 2.1, tack och lov…
@saqe 24832 wrote:
Jag fick tillbaka min, dom bytte ut, “inga iphone lagas i sverige” så då får man en splitter ny med firmware 2.1, tack och lov…
Men lämnade du inte den efter att ha uppdaterat den till 2.2.1 ? För isåfall kanske jag oxå har en chans…för jag sitter nämligen med 2.2.1 och 02.30.03
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.