Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Ny Iphone telia. Är det säkert att jailbreaka?
-
AuthorPosts
-
Jag får min nya Iphone från telia i veckan och jag undrar bara vad det bästa jag kan göra med den är.
Hur jag jailbreakar?
Är det säkert?
Kan man ta bort det om telefonen slutar fungerar så garantin gäller fortfarande?
Vad tjänar jag på att ha den jailbreakad?jag vet att där finns andra trådar men jag har inte hittat någon bra att ta upp mitt ämne i.
Tacksam för hjälpFöst borde du ha sökt om detta i forumet… Finns flera andra trådar om detta men…:)
Jag kan säga som så här…
Min iPhone är en “äkta” iPhone med Telia abbonemang och köpt i en Telia butik. Jag har jailbreakat min och det fungerade galant efter andra försöket. Nöjdare än så här kan man nog inte bli. Du bör dock läsa igenom alla guider som finns i ämnet och ställa dig en liten funderare på om du verkligen behöver en jailbreak. Om svaret är ett “ja”, tja då har du inget att förlora.
Att jailbreak är 75% (siffran är säkert högre men jag vill inte överdriva) säkert, och ja det går att ta bort om du skall lämna in den för garanti service eller liknande.
Föst borde du ha sökt om detta i forumet… Finns flera andra trådar om detta men…:)
Jag kan säga som så här…
Min iPhone är en “äkta” iPhone med Telia abbonemang och köpt i en Telia butik. Jag har jailbreakat min och det fungerade galant efter andra försöket. Nöjdare än så här kan man nog inte bli. Du bör dock läsa igenom alla guider som finns i ämnet och ställa dig en liten funderare på om du verkligen behöver en jailbreak. Om svaret är ett “ja”, tja då har du inget att förlora.
Att jailbreak är 75% (siffran är säkert högre men jag vill inte överdriva) säkert, och ja det går att ta bort om du skall lämna in den för garanti service eller liknande.
Föst borde du ha sökt om detta i forumet… Finns flera andra trådar om detta men…:)
Jag kan säga som så här…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.