Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Ny Iphone!
-
AuthorPosts
-
Hejsan och vill först säga att detta är en otroligt bra sida, där man hittar massa fakta, trots detta skriver jag följande forumtråd.
Det är så att jag läst en hel del och allting börjar ”klarna” upp för mig.
Jag kommer nog när som helst få en telefon som då är köpt i utlandet fast inte upplåst. Det jag undrar, kan tillägga är att jag även kommer vilja insttallera massa saker, såsom spel och allt sånt. så som jag förstått det så ska den jailbreakas för att det ska fungera osv.Men det jag då undrar är vad ska jag göra allra först, i vilken ordning? Och varför ska jag använda det programmet för att låsa upp den osv? Jag tror ni förstår vad jag behöver hjälp med. OCh sen när det gäller allt det dära med att återställe och så, som jag sätt många skriva om, kan någon försöka förklara typ?
Tack så jätte mycket i förhand på detaljerade förklaringar.
Och sen är det ytterliggare ett plus om det är någon som gärna vill ge ut msn som är väldigt kunnig osv angåendet detta, som jag kan prata med lite. 🙂
@peter_000 3443 wrote:
Hejsan och vill först säga att detta är en otroligt bra sida, där man hittar massa fakta, trots detta skriver jag följande forumtråd.
Det är så att jag läst en hel del och allting börjar ”klarna” upp för mig.
Jag kommer nog när som helst få en telefon som då är köpt i utlandet fast inte upplåst. Det jag undrar, kan tillägga är att jag även kommer vilja insttallera massa saker, såsom spel och allt sånt. så som jag förstått det så ska den jailbreakas för att det ska fungera osv.Men det jag då undrar är vad ska jag göra allra först, i vilken ordning? Och varför ska jag använda det programmet för att låsa upp den osv? Jag tror ni förstår vad jag behöver hjälp med. OCh sen när det gäller allt det dära med att återställe och så, som jag sätt många skriva om, kan någon försöka förklara typ?
Tack så jätte mycket i förhand på detaljerade förklaringar.
Och sen är det ytterliggare ett plus om det är någon som gärna vill ge ut msn som är väldigt kunnig osv angåendet detta, som jag kan prata med lite. 🙂
Ladda ner ZiPhone eller iLiberty, koppla in telefonen och tryck på knappen i programmet. I ZiPhone heter den “Do it all”.
Vänta någon minut, klart.Sätt i simkortet och ring
Funkade det för dig att göra som du blev tispad? Jag har nämnligen funderar på att köpa iphone men vet inte om det är svårt att fixa alla installationer på den själv..?
du måste väl installera först med itunes aight? sen iliberty
LÄS I FAQET!
Q: Vad är jailbreaking?
A: Du modifierar mobilens operativsystem vilket ger dig möjligheten till att installera icke-signerad programvara. Alltså program som Apple inte har godkänt.Q: Hur gör jag?
A: Du laddar ner en av dessa program.
ZiPhone – klicka på “Do it all” Fungerar för både Mac och PC
PWNAGE (bara mac) – Den gör det automatiskt vid aktivering och upplåsning
iPlus+-MAC| Klicka på Jailbreak och sedan på “Free my xGB iPhone now”
PChttp://ipluspwns.com/downloads/ilibe…_1.3.0.113.exeQ: Hur lägger jag in svenska?
A: Efter att du har jailbreaket din telefon så kommer du ha någonting som heter installer. Leta efter en knapp som heter sources. lägg in den här som source:
http://ifun.se/sweSen när du jailbrakar så anvämd Iliberty+.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.