Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Ny med iphone, hjälp plx :P
-
AuthorPosts
-
Tjo, var nyligen i Kina och där köpte jag en Iphone 3g. När jag kom tillbaka till Sverige så connectade jag iphonen till itunes och uppdaterade OSet till 3.0, efter det så la jag in mitt gamla svenska sim-kort men ingenting funkar. När jag startar iphonen så får jag upp en med en usbkontakt som pekar mot iTunesikonen, och när jag connectar iPhonen till Itunes så står det bara “the sim card inserted in this iphone does not appear to be supported.” Hur ska jag göra för att fixa det?
jailbreak+ultrasn0w. Finns info på forumet om det.
tack för svaret, jag letade efter guider och valde att följa denna:
Den definitiva guiden till Jailbreak med en iPhone 3G och Pwnage Tool 2.0nu till mitt andra problem, hur fan öppnar jag pwnage tool? 😛 står att min datta inte känner igen .dmg filer
@yihang 38778 wrote:
tack för svaret, jag letade efter guider och valde att följa denna:
Den definitiva guiden till Jailbreak med en iPhone 3G och Pwnage Tool 2.0nu till mitt andra problem, hur fan öppnar jag pwnage tool? 😛 står att min datta inte känner igen .dmg filer
Pwangetool finns bara till mac, så därför fungerar det inte på windows.
Kolla här: iClarified – iPhone – Guide för jailbrea på din iPhone (OS 3.0) med RedSn0w (Windows)
Och här: iClarified – iPhone – Hur man låser upp iPhone 3G med UltraSn0w
tack igen, men nu till ett TILL problem, när jag connectar iphonen till itunes kommer jag inte till sidan där jag kan klicka på restore utan det ser ut så här http://data.fuskbugg.se/skalman01/IPHONEDAMP.jpg
hur fixar jag det?
Sorry för dessa frågor, men jag är verkligen nybörjare med iphone 😛
@yihang 38783 wrote:
tack igen, men nu till ett TILL problem, när jag connectar iphonen till itunes kommer jag inte till sidan där jag kan klicka på restore utan det ser ut så här http://data.fuskbugg.se/skalman01/IPHONEDAMP.jpg
hur fixar jag det?
Sorry för dessa frågor, men jag är verkligen nybörjare med iphone 😛
Kör Redsn0w direkt.
(Och när du laddat hem firmware filen 3.0 låt den vara i det format den är, packa inte upp.)
tack för det snabba svaret men jag har fortfarande en fråga, haha. jag har kommit till steget i redsn0w där det står “please wait while you device is being jailbroken, waiting for reboot” min fråga är nu, hur länge ska man vänta? har väntat i ungefär 10min nu, och itunes poppar upp grejer där det står att jag måste klicka på restore. hur gör jag?
@yihang 38793 wrote:
tack för det snabba svaret men jag har fortfarande en fråga, haha. jag har kommit till steget i redsn0w där det står “please wait while you device is being jailbroken, waiting for reboot” min fråga är nu, hur länge ska man vänta? har väntat i ungefär 10min nu, och itunes poppar upp grejer där det står att jag måste klicka på restore. hur gör jag?
När den gör så “Waiting for reboot” så brukar det lösa sig om jag drar ut kabeln från iphonen (1-2 sek) och stoppar tillbaka den.
Då brukar den fortsätta.
drog ut kabeln i iphonen fast inget hände förrutom detta. http://data.fuskbugg.se/skalman01/iphone3.jpg hur gör jag nu? ska jag klicka på restore i itunes?
@yihang 38795 wrote:
drog ut kabeln i iphonen fast inget hände förrutom detta. http://data.fuskbugg.se/skalman01/iphone3.jpg hur gör jag nu? ska jag klicka på restore i itunes?
Testa restore.
Gör sedan om allting igen.
Såg även att du hade redsn0w 0.7, det finns en nyare version 0.8.
Ladda hem den här Dev-Team Blog
Kolla under “Software” till vänster.
körde restore och då började redsn0w röra sig men det slutar precis efter 5 bars, då kommer windows upp och det står det att resn0w har slutat att fungera
körde med 0.8 redsn0w och kom till ca 10 bars, men slutade ändå :S
vad är icy? stod att jag kunde installera det med.Jaaaaaaaaaa, Nu Funkade Det Helt Plötsligt! :d:d:d::d Tack Som Fan Alla Som Hjälpt Mig!!! Något Mer Jag Behöver Göra För Att Kunna Ringa Etc?
@yihang 38801 wrote:
Jaaaaaaaaaa, Nu Funkade Det Helt Plötsligt! :d:d:d::d Tack Som Fan Alla Som Hjälpt Mig!!! Något Mer Jag Behöver Göra För Att Kunna Ringa Etc?
iClarified – iPhone – Hur man låser upp iPhone 3G med UltraSn0w
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.