Ny med iPhone, många frågor.

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Ny med iPhone, många frågor.

Viewing 31 posts - 1 through 31 (of 31 total)
  • Author
    Member
    Post count: 174

Hejsan.

Jag har lite diverse frågor om iPhone 2g dom kommer här.

1. Hur lägger man in bilder och filmer, vet att det finns en tråd men klämmer in frågan här också.
    2. Den är jailbreakad, hur undviker jag att den uppdaterar så den blir låst igen? Om jag kopplar mot datorn etc.
    3. Hur lägger jag in filer från iPhonen till datorn, bilder, filmer etc.
    4. Hur bytar man teman på telefonen ?
    5. För att använda Cydia, behövs det internet ? Hur kan jag använda det i telefonen?, har inte trådlöst hemma än, kommer få snart dock.

Hade nån mer frågor men så klart sviker minnet, kanske finns svaren närmare än jag tror men jag frågar här, är väldigt nybörjare nu så, blir glad ifall det blir förklarat inte bara du kopplar in och ja, typ ni förstår 🙂

Tack på förhand 🙂

QeuDee
    Member
    Post count: 463

@mirre 28710 wrote:

Hejsan.

Jag har lite diverse frågor om iPhone 2g dom kommer här.

1. Hur lägger man in bilder och filmer, vet att det finns en tråd men klämmer in frågan här också.
    2. Den är jailbreakad, hur undviker jag att den uppdaterar så den blir låst igen? Om jag kopplar mot datorn etc.
    3. Hur lägger jag in filer från iPhonen till datorn, bilder, filmer etc.
    4. Hur bytar man teman på telefonen ?
    5. För att använda Cydia, behövs det internet ? Hur kan jag använda det i telefonen?, har inte trådlöst hemma än, kommer få snart dock.

Hade nån mer frågor men så klart sviker minnet, kanske finns svaren närmare än jag tror men jag frågar här, är väldigt nybörjare nu så, blir glad ifall det blir förklarat inte bara du kopplar in och ja, typ ni förstår 🙂

Tack på förhand 🙂

*du skickar “syncar” dina filmer och låtar från din itunes library i datan, bilder också “men inte i spellist’r XD”
    *ja tror att vissa jailbreak går bort vid uppdateringen “beror på vilken version du uppdaterar till och från”… men inget farligt på det, iphone 2g blir aldrig låst även med “2.2.1” frimwaren, så uppdatera, o sen jailbreaka+lås upp den med “quickpwn” 😉
    *säkraste sättet o få din information från din iphone till datan e att stänga av itunes och köra “diskaid” elle “iphonebrowser” och överföra filerna…
    *teman får du med vissa jailbreak program, som customize, winterboard “min fav” och summerboard…
    *jappie, precis som appstore behöver du internet för att använda cydia, bara för att ladda ner och installera program, sen kan du ta bort dem offline 🙂 hitta en wi-fi hotspot nära dig o koppla dig till den…

MiRRe
    Member

Har lite fler frågor angående Cydia och lite till det,

Om jag har trådlöst hemma, hur kopplar jag upp mig. Kan man inte koppla upp sig om man inte har trådlöst någonstans nära sig?

Hur fixar man Installous?

Och lite tips med Cydia och Installous tas gärna emot 🙂

Tack för svaret btw 🙂

QeuDee
    Member

@mirre 28713 wrote:

Har lite fler frågor angående Cydia och lite till det,

Om jag har trådlöst hemma, hur kopplar jag upp mig. Kan man inte koppla upp sig om man inte har trådlöst någonstans nära sig?

Hur fixar man Installous?

Och lite tips med Cydia och Installous tas gärna emot 🙂

Tack för svaret btw 🙂

det är bara o gå in på inställningar sen wifi, sätt på den så ska den hitta ditt nätverk, då väljer du den o anger lösen 🙂 you are online

vad ska du använda installous till?

MiRRe
    Member

@qeudee 28714 wrote:

det är bara o gå in på inställningar sen wifi, sätt på den så ska den hitta ditt nätverk, då väljer du den o anger lösen 🙂 you are online

vad ska du använda installous till?

Trodde man fick gratis spelen och gratis appsen från installous eller installer som det nog blir på svenska, är det inte så?. Förlåt mig men än så länge är jag lost.

Och har inte iphonen i handen än, men såg på en bild att bredvid cydia låg installer, så det är redan i iphonen då? (Bild på den som är på väg till mig)

QeuDee
    Member

@mirre 28715 wrote:

Trodde man fick gratis spelen och gratis appsen från installous eller installer som det nog blir på svenska, är det inte så?. Förlåt mig men än så länge är jag lost.

Och har inte iphonen i handen än, men såg på en bild att bredvid cydia låg installer, så det är redan i iphonen då? (Bild på den som är på väg till mig)

ja använder inte installer själv, den är somm cydia, du får den med jailbreaken 🙂 kan vara att det finns bra apps i den, men cydia äger :laugh: installous är en heeeeelt annan sak:o

MiRRe
    Member

@qeudee 28716 wrote:

ja använder inte installer själv, den är somm cydia, du får den med jailbreaken 🙂 kan vara att det finns bra apps i den, men cydia äger :laugh: installous är en heeeeelt annan sak:o

Jaha då förstår jag, men finns spel och sånt i Cydia också då? Bara att söka där eller?

Men i Cydia är det där programmet som man kan byta teman och sånt där, eller var laddar man ner det ? 🙂

Såg också att appstore fanns på den, det har väl med installern att göra, med den kan man väl ta därifrån, tror det var så iaf 🙂

steffe
    Member
    Post count: 2452

Appstore Finns ingen anledning att ta bort.
    Spel finns både I cydia och appstore,en del är gratis,många är det inte.
    Bad gäller diverse piratprogram så diskuterar vi inte sånt på forumet.

MiRRe
    Member

@steffe 28719 wrote:

Appstore Finns ingen anledning att ta bort.
    Spel finns både I cydia och appstore,en del är gratis,många är det inte.
    Bad gäller diverse piratprogram så diskuterar vi inte sånt på forumet.

Okej förlåt ,tänkte inte på det, ska inte hända igen!

Och tack för svaret 🙂

MiRRe
    Member

Har en ny fråga, hur kan man lägga in spel och apps utan att ha surf i mobilen? Har inte trådlöst hemma än men snart nog, men tänkte få in lite spel och apps, det går väl genom datorn?

Väldigt tacksam för svar 🙂

steffe
    Member

Ladda in itunes i datorn (gratis),gå in i appstore och skapa ett konto,ladda hem det du vill ha.
    Koppla iphonen till datorn,synka.

MiRRe
    Member

@steffe 28771 wrote:

Ladda in itunes i datorn (gratis),gå in i appstore och skapa ett konto,ladda hem det du vill ha.
    Koppla iphonen till datorn,synka.

Ja jag fick rätt på dom 🙂

QeuDee
    Member

när får du din iphone ?

MiRRe
    Member

@qeudee 28777 wrote:

när får du din iphone ?

Har fått den idag 🙂 Helnöjd!

QeuDee
    Member

@mirre 28778 wrote:

Har fått den idag 🙂 Helnöjd!

haha grattis 🙂

MiRRe
    Member

@qeudee 28783 wrote:

haha grattis 🙂

Tack så jätte mycket 🙂

Men vilka film typer kan den spela upp?

QeuDee
    Member

@mirre 28784 wrote:

Tack så jätte mycket 🙂

Men vilka film typer kan den spela upp?

mp4 ?

MiRRe
    Member

@qeudee 28785 wrote:

mp4 ?

Okej 🙂 Jag var lite osäker på vilka format den tog, kan ju vara bra att veta 🙂

steffe
    Member

Det finns gott om gratis filkonverteringsprogram på nätet.Ladda hem ett som konverterar till rätt filformat.
    Har själv testat att lägga in ett par filmer med gott resultat,använder samma konverteringsprogram som till PSPn.

MiRRe
    Member

@steffe 28813 wrote:

Det finns gott om gratis filkonverteringsprogram på nätet.Ladda hem ett som konverterar till rätt filformat.
    Har själv testat att lägga in ett par filmer med gott resultat,använder samma konverteringsprogram som till PSPn.

Okej tack så mycket 🙂 Ska testas en dag.

Förresten, en gång började mina ikoner “darra” och då kunde jag flytta runt dom, men nu händer det itne mer så hur gör man för att flytta runt dem ? 🙂

Edit, hittade svaret 🙂

Finns det något sätt att få svenskt tangentbord om man som jag har USA versionen fast svenska menyer osv.

MiRRe
    Member

Kan man liksom “knapplåsa” iphonen själv eller måste man vänta tills den gör det själv ?

steffe
    Member

Ett snabbt tryck på powerknappen kanske?
    Mitt tips är att du laddar hem bruksanvisningen från apples hemsida,alternativt kollar efter den i “favoriter” i din telefon,detta skulle kunna hjälpa dig en del.

MiRRe
    Member

@steffe 28953 wrote:

Ett snabbt tryck på powerknappen kanske?
    Mitt tips är att du laddar hem bruksanvisningen från apples hemsida,alternativt kollar efter den i “favoriter” i din telefon,detta skulle kunna hjälpa dig en del.

Ja det var visst så man låste iaf 🙂 Tack

Och ja, jag ska göra det , tack igen 🙂

QeuDee
    Member

@mirre 28814 wrote:

Okej tack så mycket 🙂 Ska testas en dag.

Förresten, en gång började mina ikoner “darra” och då kunde jag flytta runt dom, men nu händer det itne mer så hur gör man för att flytta runt dem ? 🙂

Edit, hittade svaret 🙂

Finns det något sätt att få svenskt tangentbord om man som jag har USA versionen fast svenska menyer osv.

det finns svenskt tangentbort i cydia, sök skandenavien keyboard eller hur det stavas nu XD

MiRRe
    Member

@qeudee 28958 wrote:

det finns svenskt tangentbort i cydia, sök skandenavien keyboard eller hur det stavas nu XD

Tack, men det nätverket jag kom in på vill inte 🙁

MiRRe
    Member

Hur tar man screenshot i telefonen, alltså så man får sin springboard eller vad den kallas ?

steffe
    Member

@mirre 30295 wrote:

Hur tar man screenshot i telefonen, alltså så man får sin springboard eller vad den kallas ?

Tryck snabbt på power och home samtidigt.

MiRRe
    Member

@steffe 30296 wrote:

Tryck snabbt på power och home samtidigt.

Aha okej tack 🙂

steffe
    Member

@mirre 30299 wrote:

Aha okej tack 🙂

Kan ge dig ett tips till:
    Titta i iPhone tips & trix på apple.se,
    finns en del användbart där.

MiRRe
    Member

@steffe 30301 wrote:

Kan ge dig ett tips till:
    Titta i iPhone tips & trix på apple.se,
    finns en del användbart där.

Okej jag ska göra det , tack så mycket 🙂

MiRRe
    Member

Jag har en liten fråga till, vilket program är bäst till msn i iphonen? Jag har palringo nu det funkar bra men man kan inte ändra sitt nick det är ganska jobbigt

Viewing 31 posts - 1 through 31 (of 31 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.