Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Ny modell
-
AuthorPosts
-
Är det någon som har koll på ev nya modeller av Iphone ? och är det viktigt att uppdatera sin Iphone med den här 0S uppdateringen ?
Mja, det finns ju ingen som vet men vi önskar oss alla ett par förändringar och så gillar vi att gissa vad nästa modell skall erbjuda
Vad gäller nyaste firmware, 3.1.2, så bör du uppdatera om du upplever problem med droppade samtal eller bara vill ha det senaste vilket ju generellt är att rekommendera.
okej tackar ! men visst är det den här OS 3.1.2 ? som man kan ladda ner från apple..
3.1.2 är senaste fw releasen, du får den genom iTunes genom att ansluta telefonen och klicka på knappen “Check for Update” / “leta efter uppdatering” eller vad knappen nu kan heta i Svenska iTunes
Finns bara rykten än så länge. Enligt ryktena så ska nästa lur ha en
*Möjlighet till 64gb
*Vara en större förändring mellan 3gs och den “kommande” än mellan tidigare iPhone’s
*5mp kamera
*BlixtDet här är som sagt bara lösa rykten jag har läst mig till via bl.a Idg och de flesta utav de här ryktena verkar komma ifrån leverantörer som fått stora ordrar ifrån apple på t.ex 5mp kamera.
Finns det något sätt att slippa behöva installera om allt som kommer från Cydia när man uppgraderar sin FW?
Det är det som håller mig tillbaka:P
Mja, du måste installera om allt. MEN, vad du gör är att du laddar ned APTBackup från Cydia, kör programmet och synka sedan telefonen med iTunes. I och med detta sparar du undan en konfigurationsfil som innehåller en lista på alla de pgm du installerat från Cydia.
Uppdatera FW, ladda ned APTBackup från Cydia igen till din nu ganska tomma telefon. Starta APTBackup och välj restore och synka sedan med iTunes (minns inte riktigt ordningföljden men programmet talar om hur du skall göra.)
Då laddas samtliga Cydia pgm ned i din iPhone igen
Är det någon Mer skillnad på Iphone 3gs 16 gb och den med 32 än bara minnet ?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.