Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Ny olåst 3Gs
-
AuthorPosts
-
Hej
Jag har precis vunnit en 32GB 3Gs och har sökt runt på information på mina frågor men inte riktigt hittat vad jag sökt därför testar jag här.
Som jag har förstått finns det 2 stora fördelar med att jailbreaka en Iphone; slippa en viss operatör samt att komma runt apples begränsningar.
Jag har också läst lite om cydia, men inte riktigt förstått hur det fungerar.
Eftersom min telefon inte är bunden till en viss operatör behöver jag inte bry mig om det, men måste jag ändå jailbreaka den för att kunna använda mig av program som inte är från Appstore? Eller kan man installera Cydia?
Sorry om det är en dum fråga, men ser inte riktigt skillnaden mellan att jailbreaka och låsa upp….
Tack så länge!
(Ps. Antar att det är den senaste versionen av mjukvara då den är helt ny)
Grattis till vinsten…!
Ja det stämmer det dära med fördelarna..
Cydia är ett program som liknar appstore men man måste ha en jailbreakad lur för att installera det…
Om du jailbreakar så får du som ett alternativ att installera Cydia…
Om du jailbreakar så gör du så att telefonen tillåter dig att använda program som Apple ej tillåtit. Om du låser upp så måste du jailbreak och den tillåter då att om telefonen är bunden till Telia tex så kan du använda tex Tre. Hoppas detta var allt!///Cappe
Hej och tack.
Så då måste den jailbreakas, bara att läsa på och se om jag tycker att det är värt det. Men som jag har förstått kan det egentligen inte hända så mycket, och skulle man behöva lämna in den till apple på garanti är det bara att låsa den igen och inget syns?
Japp som jag fattat så är det bara att ge den fabriksåterställningar igen och inget kommer att synas 😀
Stort grattis till vinsten, vad var det för tävling?
@kramer 55270 wrote:
Hej och tack.
Så då måste den jailbreakas, bara att läsa på och se om jag tycker att det är värt det. Men som jag har förstått kan det egentligen inte hända så mycket, och skulle man behöva lämna in den till apple på garanti är det bara att låsa den igen och inget syns?
Nackdelen om du jailbreakar den (förmodar att det är senate modellen) så går det inte att starta om tel som man skall kunna utan du måste ha usb kabeln i och klicka på blackra1n så startar din tel så det är lite bökigt
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.