Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Ny på forumet – Precis Jailbreakat en 3Gs 3.1.3
-
AuthorPosts
-
Hejsan,
Som rubriken redan avslöjat är jag nyligen registrerad på detta forum, men jag har läst en del trådar de senaste dagarna för att kunna förbereda mig inför min nyligen inköpta iPhone 3GS 16GB [förinstallerad med 3.1.3 och har nya bootrom]
Allt gick alldeles utmärkt!
Telefonen inköptes via Tradera med kvitto och garanti på att personen i fråga införskaffade den för knappt 2 veckor sedan. Jag ska skriva lite kort vad jag gjorde för den som kanske hamnar i liknande situation och inte vet hur han/hon ska gå tillväga för att få telefonen att fungera med samtliga operatörer.
Det jag gjorde var följande:
1. Eftersom telefonen var låst till Telenor så beställde jag hem ett gratis kontantkort via Telenors webbsida. Beroende på vilken operatör som telefonen är låst till så får man se till att ordna fram ett passande kontantkort, dessa brukar vara gratis om man beställer via operatörens webbsida.
2. Kontantkortet kommer med en pinkod som man måste se till att ta bort genom att använda en annan telefon.
3. Stoppa in kontantkortet i din nya iPhone och sätt igång enheten.
4. Installera iTunes 9.1.
5. Aktivera och synkronisera telefonen.
6. Följ denna guide [http://iphoneguiden.se/jailbreaka-och-las-upp-iphone-3g3gs-med-3-1-3/%5D
7. Klart!
Allt bör gå smärtfritt, det gjorde det för mig i vart fall.
Nu vill jag gärna ha lite tips från er vad som är rekommenderat att göras vid det här läget när allting fungerar. Cydia rekommenderade mig att trycka på en knapp där det stod “Make my life easier” vilket jag gjorde och nu står det längst upp med litet format “This device has a pending TSS request.”
Hur fungerar denna funktion egentligen?Är det något annat man bör göra på en nyligen aktiverad, jailbreakad och upplåst telefon? Jag uppmärksammade att telefonen ibland tappar kopplingen till mitt Wifi och kopplar upp sig via mitt Tele2 abonnemang istället. Trots att jag då sitter precis vid routern. Är det någon bugg som de flesta påträffar? Går det att tweaka kanske?
Aja, jag tackar för eventuella rekommendationer och hjälp!
Grymt forum! 🙂
MVH
@solojuve1897 71406 wrote:
Nu vill jag gärna ha lite tips från er vad som är rekommenderat att göras vid det här läget när allting fungerar. Cydia rekommenderade mig att trycka på en knapp där det stod “Make my life easier” vilket jag gjorde och nu står det längst upp med litet format “This device has a pending TSS request.”
Hur fungerar denna funktion egentligen?Är det något annat man bör göra på en nyligen aktiverad, jailbreakad och upplåst telefon? Jag uppmärksammade att telefonen ibland tappar kopplingen till mitt Wifi och kopplar upp sig via mitt Tele2 abonnemang istället. Trots att jag då sitter precis vid routern. Är det någon bugg som de flesta påträffar? Går det att tweaka kanske?
Aja, jag tackar för eventuella rekommendationer och hjälp!
Grymt forum! 🙂
MVH
Det finns en hel del att göra med en jailbreakad iPhone. Det lättaste du kan göra är att söka på youtube efter top 10 cydia apps, så hittar du massor med filmer om vilka apps som är grymmast med jailbreak.
Sen kan du även själv i Cydia gå igenom allt i sections, för de flesta sakerna är rätt så sunt-förnuft-döpta och sen läser man förklaringen för den appen man vill ha så ser man vad den gör.
Varför den kopplar från wifi det gör den varje gång du låser mobilen. Så om du är inloggad på ditt wifi och sen låser den så kopplas wifi bort inom 1 minut.
Om du vill vara inloggad på wifi hela tiden måste du koppla in den i USB eller ladda ner ett tweak i cydia jag inte kan namnet på.Det första du kan skaffa i cydia är Winterboard, SBsettings, MakeItMine och iBlank.
Lek lite med iPhonen och sen så ser du vad det handlar om.
@mossarelli 71436 wrote:
Det finns en hel del att göra med en jailbreakad iPhone. Det lättaste du kan göra är att söka på youtube efter top 10 cydia apps, så hittar du massor med filmer om vilka apps som är grymmast med jailbreak.
Sen kan du även själv i Cydia gå igenom allt i sections, för de flesta sakerna är rätt så sunt-förnuft-döpta och sen läser man förklaringen för den appen man vill ha så ser man vad den gör.
Varför den kopplar från wifi det gör den varje gång du låser mobilen. Så om du är inloggad på ditt wifi och sen låser den så kopplas wifi bort inom 1 minut.
Om du vill vara inloggad på wifi hela tiden måste du koppla in den i USB eller ladda ner ett tweak i cydia jag inte kan namnet på.Det första du kan skaffa i cydia är Winterboard, SBsettings, MakeItMine och iBlank.
Lek lite med iPhonen och sen så ser du vad det handlar om.
Tack så hemskt mycket för tipsen och hjälpen. Har lyckats göra en massa grejer. Telefonen känns stabil! 🙂 Allt från nytt tema till multitasking är fixat.
Cydia har även skapat SHSH filer till mig till version 4.0 och 4.01, vilket jag antar är att rekommendera.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.