Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Ny på iPhone
-
AuthorPosts
-
Hej.
Jag kommer få en iPhone 3GS genom jobbet och har lite frågor:
Om man vill kunna surfa på ett trådlöst nätverk,hur gör man då?
Kommer det att “kosta datatrafik” om man använder ett trådlöst nätverk?Eftersom jag gärna vill kolla mailen på telefonen;går det att använda min Gmail och ansluta flera konton till det?klarar den t ex även mitt konto från Outlook?
Är det svårt att lära sig hantera en iPhone 3GS,om man som jag är van vid Android´s os?
Vad heter iPhone´s OS?
Vilka program följer med som standard i telefonen,och vilka appar är bra att ha?kommer man långt med de program som redan finns?
Fungerar det bra att kolla på film i den,och vilka format klarar den?
Idag använder jag Wisepilot GPS app på min Android-telefon;kommer det att fungera på min iPhone?
Hoppas att detta inte kommer bli för jobbigt att svara på.
Tacksam för svar.
Hej! För att använda trådlöst nätverk går du in på inställningar, och nej drar ingenting på din data trafik. IPhone os heter iOS. Nej en tre åring kan använda iphone hehe. Och går utmärkt med mail. Du kommer bli så nöjd.
@r__30 87866 wrote:
Hej.
Jag kommer få en iPhone 3GS genom jobbet och har lite frågor:
Kommer det att “kosta datatrafik” om man använder ett trådlöst nätverk?Eftersom jag gärna vill kolla mailen på telefonen;går det att använda min Gmail och ansluta flera konton till det?klarar den t ex även mitt konto från Outlook?
Är det svårt att lära sig hantera en iPhone 3GS,om man som jag är van vid Android´s os?
Vad heter iPhone´s OS?
Vilka program följer med som standard i telefonen,och vilka appar är bra att ha?kommer man långt med de program som redan finns?
Fungerar det bra att kolla på film i den,och vilka format klarar den?
Idag använder jag Wisepilot GPS app på min Android-telefon;kommer det att fungera på min iPhone?
Hoppas att detta inte kommer bli för jobbigt att svara på.
Tacksam för svar.
Kommer det att “kosta datatrafik” om man använder ett trådlöst nätverk?
Att surfa trådlöst kostar ju inget (så länge de inte är nåt publikt där dom tar betalt för det) ..för att surfa trådlöst så är de bara gå in på Inställningar->Wi-Fi och välja vilken man vill logga in på.Eftersom jag gärna vill kolla mailen på telefonen;går det att använda min Gmail och ansluta flera konton till det?klarar den t ex även mitt konto från Outlook?
Jepp det är oerhört enkelt att synka Gmail (och andra mailtjänster) , Inställningar->E-Post,kontakter,kalendrar ..eller så trycker du på Mail-ikonen första gången så bör de dyka upp olika val för de du söker.
Går även synka din kalender och dina kontakter.Är det svårt att lära sig hantera en iPhone 3GS,om man som jag är van vid Android´s os?
Aldrig provat android men min farmor på 70år klarar sig med en iPhone så det bör inte vara några svårigheter 🙂Vad heter iPhone´s OS?
iOS (Just nu är senaste version 4.2.1, 4.3 på G inom kort…)Vilka program följer med som standard i telefonen,och vilka appar är bra att ha?kommer man långt med de program som redan finns?
De följer med det mesta som är standard: Kalender, Väder, Kalkylator etc (de blir nog lättare å se vad som ingår när du väl börjar titta i luren)Fungerar det bra att kolla på film i den,och vilka format klarar den?
Video formats supported: H.264 video, up to 1.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Low-Complexity version of the H.264 Baseline Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; H.264 video, up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Baseline Profile up to Level 3.0 with AAC-LC audio up to 160 Kbps per channel, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; MPEG-4 video, up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formatsIdag använder jag Wisepilot GPS app på min Android-telefon;kommer det att fungera på min iPhone?
Hittade bara kort info om det på Google och då verkar de krävas jailbreak, annars finns de en hel del olika GPS-appar där ute (navigon etc).För övrigt så har du väldigt mycket information både i forumet och på google angående alla dina frågor … 🙂
Lycka till med din lur!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.