Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Ny uppdatering finns att hämta
-
AuthorPosts
-
Som rubriken säger så kan man nu hämta version 5A347 (istället för 5A345)
adresserar: Den gula skärmen
Apple har gjort om white brightness spot till en mer blå och således mindre gul.vet inte om uppdateringen ändrar något annat.
För att installera, gör en återställning så laddas den nya ner.
Hoppas någon finner detta nyttigt
Jag installerade uppdateringen och för mig blev det en helt annan telefon! Vet inte om det var backup och restore som gjorde förbättringen eller om det är den nya fw’n.
Jag var tidigare lite besviken på min nya 3G då den var segare och att det inte var sånt flyt i den som i min tidigare 2G, men uppdateringen fixade allt, nu flyter det på minst lika bra som på den gamla iFönen.
Jag gillade också den kallare färgen i den gamla bättre än den nya varma, så det blev också bättre. 😀
Hur gör man en backup då? I iTunes eller? Den säkerhetskopierar ju när man synkar den, men det e inte samma sak antar jag?
@060520 6266 wrote:
Hur gör man en backup då? I iTunes eller? Den säkerhetskopierar ju när man synkar den, men det e inte samma sak antar jag?
jo, säkerhetsbackup tar alla inställningar och dylikt, och itunes har ju backup på resten (musik, film…)
men var beredd på att det tar ett tag att återställa backupen.
annars var det betydligt trevligare än att göra en windows mobile backup / återställning 😀Ok.. så om jag har fattat det rätt nu.. jag har ju synkat den tidigare idag… nu e det bara att återställa fabriksinställningarna (då får man den nya firmwaren) sedan köra en återställning av den senaste säkerhetskopieringen… eller?
@060520 6269 wrote:
Ok.. så om jag har fattat det rätt nu.. jag har ju synkat den tidigare idag… nu e det bara att återställa fabriksinställningarna (då får man den nya firmwaren) sedan köra en återställning av den senaste säkerhetskopieringen… eller?
jo, du har förstått
när du kopplar ihop telefonen med itunes så gör den en ny säkerhetskopiering, och sedan när du tryckt på återställningen så kommer itunes att fråga om du vill “göra en ny iphone” eller återställa från din backup.
TACKAR!!!! Ska bara hitta en bra film å kolla på medan telefonen håller på då 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.