Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › Nya Iphone 3gs
-
AuthorPosts
-
Hej, Min syster ska snart till USA och jag tänkte be henne köpa med några stycken av den NYA iphone 3GS, frågan är om det är värt o köpa från USA?…eller ska man vänta på att den släpps här i Sverige?…och så undrar jag om det finns nått intresse om någon vill ha alltså…
PS: Vet inte priserna än, men är det någon som vet hur det funkar om det är abonemang eller liknande?
Mvh DjuDju
Om du köper den precis efter release så får du vara beredd på att ha en oanvändbar telefon ett tag. Ingen kan säga när, eller ens om, det kommer att komma en fungerande metod för upplåsning till telefonen. Kanske värt att vänta?
@djudju 33264 wrote:
Hej, Min syster ska snart till USA och jag tänkte be henne köpa med några stycken av den NYA iphone 3GS, frågan är om det är värt o köpa från USA?…eller ska man vänta på att den släpps här i Sverige?…och så undrar jag om det finns nått intresse om någon vill ha alltså…
PS: Vet inte priserna än, men är det någon som vet hur det funkar om det är abonemang eller liknande?
Mvh DjuDju
Med AT&T abb så blir det knappast billigare än att köpa hos telenor 9 juli.
Alla iPhone i USA är låsta till AT&T,och därmed inte särskilt användbara i sverige.
okeej så det är ingen ide att be henne att köpa någon?
Just det,det är inte nån större idé.
Tror att det blir både enklare och billigare med en svensk operatör.jag ska till schweiz och italien i snart och undrar om iPhone 3gs finns där redan?
samt kan man köpa en iphone utomlands för tja låt oss säga ett billigt pris och sen använda telia här hemma?
låser dem då upp den åt mig?jag ska till schweiz och italien i snart och undrar om iPhone 3gs finns där redan?
samt kan man köpa en iphone utomlands för tja låt oss säga ett billigt pris och sen använda telia här hemma?
låser dem då upp den åt mig?jag ska till schweiz och italien i snart och undrar om iPhone 3gs finns där redan?
låser dem då upp den åt mig?Operatörslåsta telefoner kan bara låsas upp av respektive operatör.Telia kan alltså bara låsa upp telialåsta.
I italien säljs vad jag vet olåsta telefoner,men 3Gs kommer nog inte ut i affärerna där förrän tidigast slutet på juli.Operatörslåsta telefoner kan bara låsas upp av respektive operatör.Telia kan alltså bara låsa upp telialåsta.
I italien säljs vad jag vet olåsta telefoner,men 3Gs kommer nog inte ut i affärerna där förrän tidigast slutet på juli.Operatörslåsta telefoner kan bara låsas upp av respektive operatör.Telia kan alltså bara låsa upp telialåsta.
I italien säljs vad jag vet olåsta telefoner,men 3Gs kommer nog inte ut i affärerna där förrän tidigast slutet på juli.Man kan väl visst köpa den i USA. Säger bara att de är en gåva. Kostar $499 för 8 gb tror jag de var. läs det finstilta på apples hemsida längst ner.
Men självklart bör man ju vänta tills dom har hackat..@jensaberglund 34560 wrote:
Man kan väl visst köpa den i USA. Säger bara att de är en gåva. Kostar $499 för 8 gb tror jag de var. läs det finstilta på apples hemsida längst ner.
Men självklart bör man ju vänta tills dom har hackat..Gåva, för att slippa tullen? 500kr är max för gåvor, sist jag kollade 😉
Edit: köper en del grejor från kina, kan meddela att tullen är griniga jävlar, fick tulla på saker med ett värde av 200kr, även fast det både stod “Gift” och innehållets värde på det.
Nej pratar inte om tullen nu..
Pratar om när du köper den i butik.
från apples hemsida;
Först står de om abbonemangsvillkoren och att man kan uppgradera om man redan är kund och sånt, sen står de här.
“…For those who are not eligible for an early upgrade or who wish to buy iPhone as a gift, the prices are $499 (8GB), $599 (16GB), or $699 (32GB)…”
Ja,men du måste alltså teckna abb ändå.
Med “gåva” menas här abb i annans namn.
Vad som i övrigt står på Apples amerikanska hemsida gäller i huvudsak inrikesmarknaden i USA,där dom flesta mobiler,och alla iphoner används via AT&T:s nät,eftersom det är det enda heltäckande nätet som tillåter datatrafik.
ALLA IPHONER I ALLA AFFÄRER I USA ÄR ALLTID LÅSTA TILL AT&T!!
Alla kräver dock inte abb,men de priser som står på hemsidan är med abb. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.