Nya Iphone 3GS 3.1.3

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Member
    Post count: 16

Tjena!
    köpte IPhone 3gs för några dar sen och vill gärna Jailbreaka den men vet inte hur, läste att man måste nedgradera den först men det går inte efter som jag fick den med 3.1.3 version.
    Finns det något sätt att Jailbreaka den nu?

MVH Xrysha

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

@xrysha 63216 wrote:

Tjena!
    köpte IPhone 3gs för några dar sen och vill gärna Jailbreaka den men vet inte hur, läste att man måste nedgradera den först men det går inte efter som jag fick den med 3.1.3 version.
    Finns det något sätt att Jailbreaka den nu?

MVH Xrysha

Nope du är tyvärr körd. Du får vänta till somarn som det ser ut nu, då släpps retail 4.0!

xrysha
    Member

det går inte nergradera heller?

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Inte om den är stock 3.1.3

Adrianiii
    Member
    Post count: 60

Enligt rykten från många så ska det geohot releasa en jailbreak för 3.1.3 BB 05.12.01 i slutet av månaden, nån som vet om det stämmer?

xrysha
    Member

Läste lite överallt och det verkar som att geohot jobbar på ett jb för 3.1.3 ! Men vet inte när han kommer att släppa den:( känns ganska meningslöst att han börjar med den nu när 4.0 kommer ut snart…

Adrianiii
    Member
    Post count: 60

Ja men enligt rykterna så ska han släppa endast jailbreak för upplåsningen lär dröja tills slutet av juni..

SomethinG
    Member
    Post count: 363

Hej, jag är ny på sidan och jag sitter och letar över allt men alla säger olika på olika forum så vet inte vad jag ska ta vägen.
    går det jailbrake min telefon? vill inte låsa upp den den kan vara låst till telia men jag vill jailbrake den. vissa sidor säger att om den siffrorna 4 & 5 i serienummret blir under 40 som ska vara vecka så ska man kunna jailbrake. Andra säger om siffrona 3,4 & 5 blir talet under 940 så ska det oxå gå att jailbrake men jag hittar ingen som helst information någonstans.

Tacksam för svar

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@something 63522 wrote:

Hej, jag är ny på sidan och jag sitter och letar över allt men alla säger olika på olika forum så vet inte vad jag ska ta vägen.
    går det jailbrake min telefon? vill inte låsa upp den den kan vara låst till telia men jag vill jailbrake den. vissa sidor säger att om den siffrorna 4 & 5 i serienummret blir under 40 som ska vara vecka så ska man kunna jailbrake. Andra säger om siffrona 3,4 & 5 blir talet under 940 så ska det oxå gå att jailbrake men jag hittar ingen som helst information någonstans.

Tacksam för svar

Fjärde och femte siffran i iphonens serienummer visar vilken vecka den är tillverkad (xxx39xxxxxxxx)

Du har en 3GS med 3.1.3 och har den inte varit jailbreakad på 3.1.2 och ECID SHSH är sparade via Cydia sedan tidigare och du inte sitter med det nya bootromet (se serienumret) så kan du inte jailbreaka den just nu.

SomethinG
    Member
    Post count: 363

@freebo 63535 wrote:

Fjärde och femte siffran i iphonens serienummer visar vilken vecka den är tillverkad (xxx39xxxxxxxx)

Du har en 3GS med 3.1.3 och har den inte varit jailbreakad på 3.1.2 och ECID SHSH är sparade via Cydia sedan tidigare och du inte sitter med det nya bootromet (se serienumret) så kan du inte jailbreaka den just nu.

Min säger (xxx14xxxxxxxx), Den har aldrig varit Jailbrake då jag fick 3.1.3 direkt när jag aktiverade min telefon.

FlameBoy93
    Member
    Post count: 7

@freebo 63535 wrote:

Det e rätt konstigt asså.
    För jag hade jailbreakat på 3.1.1 innan sen råka jag tabba mig och uppgradera till 3.1.3. Sen hittade jag någon guide hur man kunde nedgradera till 3.1.2 på youtube. Den funka skit bra iaf.

Först ändra jag i nått txt dokument, sen återställa 2 ggr med 3.1.2, och efter det köra med redsnow endast bootroom lr va det va. och tillsist installera cydia med blackrain.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@flameboy93 63583 wrote:

Det e rätt konstigt asså.
    För jag hade jailbreakat på 3.1.1 innan sen råka jag tabba mig och uppgradera till 3.1.3. Sen hittade jag någon guide hur man kunde nedgradera till 3.1.2 på youtube. Den funka skit bra iaf.

Först ändra jag i nått txt dokument, sen återställa 2 ggr med 3.1.2, och efter det köra med redsnow endast bootroom lr va det va. och tillsist installera cydia med blackrain.

Det finns guider för det här oxo, enda förutsättningen ār att du varit jailbreakad på valfri firmware och sparat ECID SHSH via Cydia. 3.0 eller 3.0.1 spelar ingen roll men du kan bara återställa till den eller de versioner du tidigare haft, ingen annan

second
    Member
    Post count: 63

Angående jailbreak till 3.1.3 så kanske Geohot släpper sitt nya projekt kallad http://limera1n.com/. Denna domän sägs ha registrerat av samma ägare (Geohot), dessutom finns det vissa likheter mellan blackra1n och limera1n. Så det är inte helt omöjligt att han kommer att släppa en jailbreak i slutet av månaden, och kanske även till iPad?

Främst tror jag att luckan kommer att sparas till iPhone OS 4.0

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Limera1n är fake. Sen är ryktet att han ska släppa spirit på fredag även fake

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.