Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Nya JB tydligen ute
-
AuthorPosts
-
comex (comex) on Twitter
jailbreakmeLäs hans twitter först, lite tyngd på servern tydligen 😛
Vet någon om det kommer att gå att låsa upp telefonen med detta jailbreak?
Alternativ länk: JailbreakMe
Servern är dock slö, vänta hellre 1 timme.
Lite mer info kanske 🙂
Väntar nog till imorgon och ser om det funkar bra osv.Holy turd, vad skönt att jail finns innan man får sin i4 😀
Härligt med JB till iPhone 4:)
Nu blir det extra roligt att vänta på sin IP4 som jag hoppas få denna veckan.
har en 3gs med 4.0.1 som är låst till 3, om jag jailbreakar den med det blir den upplåst då så jag kan använda mitt comviq kontantkort?
@jonnilsson 72437 wrote:
Nej, Upplåsningen är inte släppt. du får endast cydia…
är det inte bara att ladda ner UltraSn0w och unlocka?
Har en 3GS med det nya bootroomet, utan något jailbreak just nu för har väntat på detta sen jag uppdaterade till 4.0. Undrar om de bara är å surfa in på jailbreakme.com elr om ja måste återställa? Iom att ja inte har något jailbreak så borde ja inte behöva återställa elr?
tack på förhand
Vad händer med luren efter man bräjkat den?
Måste man gör nåt mer..ladda ner det där Cydia kanske?…hur får man in det i luren?…eller gör man det via Safari direkt i luren?
Ursäkta…men jag vet verkligen ingenting..hihi
🙂
Jag jailade nyss min iPhone 4 @ 4.0 – fungerade klockrent. Uppdaterade till 4.0.1 – gick inte så bra, återställde telefonen – testade igen – klockrent.
Sitter nu på en iPhone 4 @ 4.0.1 med cydia uppe. Tuta och kör!
@dts 72443 wrote:
Jag jailade nyss min iPhone 4 @ 4.0 – fungerade klockrent. Uppdaterade till 4.0.1 – gick inte så bra, återställde telefonen – testade igen – klockrent.
Sitter nu på en iPhone 4 @ 4.0.1 med cydia uppe. Tuta och kör!
har en 3gs som är låst till 3, kan jag låsa upp den via UltraSn0w eller nått?
Om man har jailbreakat och inte vill använda apples multitasking, kan man avaktivera den på något vis då och använda backgrounder osv istället?
jag körde ultrasn0w och låst upp min 3gs 4.0 stog i iclarified bara att låsa up !!!!!!!! iClarified – Apple News – Jailbreak Released for All iOS 4 Devices Including the iPhone 4 [Update]
Iphone 4 med 4.0 os , nyss upplåst 🙂 yay
Tog 2 min, love cydia !!// TwiZteD
Kanske hittat ett fel, efter jag JB min lur, så försvann facetime ?
Den knappen är ersatt med “pause” ?
Bara jag el ?Tack
// TwiZteD
Funkade kanon på en 3Gs att jailbreaka och låsa upp 🙂
Fasen vad nice, dock får jag inte min iphone 4 förens slutet av augusti. Men jag hoppas det är värt väntan? 😀
@xenomorph.se 72454 wrote:
Fasen vad nice, dock får jag inte min iphone 4 förens slutet av augusti. Men jag hoppas det är värt väntan? 😀
JB inte om ni har iphone 4, det fuckar facetime samt mms 🙁 !!!
@raekan 72472 wrote:
vad är facetime? 😀 aldrig hört talas om
Videosamtal: Apple – iPhone 4 – One-tap video calling with FaceTime on iPhone 4
om man har en 3gs med 3.1.3
som är JB med spritjb samt unlock med ultrasnow .
är det nån ide att update till det nya JB ?Du kan ju alltid uppgradera till iOS4.0.1 och sen slänga in det nya JB’t.
Jag får bara “Looks like the installer crashed last time you tried to install the app, please try again” något liknande.
Varje gång jag slidar så ligger bara bakgrundsbilden kvar och inget händer. Någon som får liknande?? Kör på WLAN om det nu spelar någon roll.
samma här.
Men det verkar som om deras server är nere!
Övebrlastat…vem kunde tro det 😉Hoppas det är det som är problemet då 🙂
Förresten någon som vet om detta JB funkar fint med 4.0.1 eller 4.1, minns inte vilken av dem som är den mest aktuella i iTunes, sitter på jobbet 🙂
DJNeno wrote:Hoppas det är det som är problemet då 🙂Förresten någon som vet om detta JB funkar fint med 4.0.1 eller 4.1, minns inte vilken av dem som är den mest aktuella i iTunes, sitter på jobbet 🙂
Detta funkar endast med 4.0 och 4.0.1 och inte 4.1
Ok då vet jag, bara att vänta tills det börjar att funka igen så blir de JB 😀
@djneno 72489 wrote:
Jag får bara “Looks like the installer crashed last time you tried to install the app, please try again” något liknande.:laugh:
Varje gång jag slidar så ligger bara bakgrundsbilden kvar och inget händer. Någon som får liknande?? Kör på WLAN om det nu spelar någon roll.
Samma här.
kör på denna grabbar
jailbreakme.modmyi.com
funkar prima!!!!!!
Tack Comex! Tack för tipset också. Skön att vara jailbreakad igen. 🙂
För er alla som har problem med facetime och mms gå bara in på Cydia och uppdatera det som föreslås så ska allt fungera igen:)!
Har också problem att breaka min fyra… slidear och bakgrundsbilden hänger kvar, inget händer..
Har du försökt på jailbreakme.modmyi.com
Det här kom jag på när jag skulle återställa min lur som redan är på 4.0 men jailbreakad via ih8sn0w’s guide, alltså tethered jailbreak. Att när jag har återställt min lur så måste jag aktivera den också? Hur fungerar det? Iofs har jag telenor och den är köpt hos telenor så de bör funka ändå men för de som har t.ex. köpt hos AT&T och använder Tele2?
Nu är allt fixat, kom en update i cydia som löste allt 🙂
Verkar det som, jag har iallfall testat mmsa och det fungerar, samt facetime knappen är tillbaka, men har inte testat ringa upp någon pga wifi.// TwiZteD
(orka att jag satt mellan 02-05 och försökte fixa de)
Jag har en iPhone 3Gs som just nu är på firmware 3.1.2 jailbreakad och upplåst.
Men jag undrar om man jailbreakar med JailbreakMe och sedan låser upp den. Kommer man då kunna sätta på telefonen utan en dator?? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.