nya operatörsinställningar??

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone nya operatörsinställningar??

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 20 total)
  • Author
    Member
    Post count: 223

Fick precis upp en skylt i min iPhone som säger att det finns nya operatörsinställningar och frågar om jag vill installera, jag valde “ja” men vet inte vad som har uppdaterats.

Annan grej som jag har noterat, sedan installationen av iOS 4.0.1 så har jag sämre signalstyrka, endast 1-2 staplar, detta gäller då från mitt vardagsrum och jag hade full styrka innan och jag bor mitt i Malmö! 😡

slaneby
    Post count: 0

“Den här uppdateringen fixar till hur iPhone (3G, 3GS och 4) visar signalstyrkan,
    den har alltid “visat för mycket” tydligen och nu fixar apple till det.

Vi kommer märka det genom mindre antal staplar än vi hade förut, det vill säga
    det ser ut som vi har sämre mottagning än tidigare, egentligen är det ingen skillnad.”

Smisken
    Member
    Post count: 130

Då förstår jag, måste bara fråga jag som kör jailbreak + unlock på iOS4 kan man uppdatera operatörsinställningarna som ploppar upp lite då å då utan att mista unlock eller nått då??

Smisken
    Member

Inga problem uppdatera ni som kör jailbreak och unlock?

Smisken
    Member

Har nu uppdaterat allafall så alla ni som kör jailbreak och unlock och har undrat så e d bara att uppdatera. Men man får allafall skriva om APN igen allafall för tele2 för adressen blir surf.tele2.se men d funkar inte skall vara internet.tele2.se =) kör hårt

CLS
    Member

2-3 staplar mitt inne i Malmö city. Det måste vara något fel med 4.0.1? F-n! Jag börjar tröttna rejält på iPhone nu! 🙁

Smisken
    Member

@cls 71277 wrote:

2-3 staplar mitt inne i Malmö city. Det måste vara något fel med 4.0.1? F-n! Jag börjar tröttna rejält på iPhone nu! 🙁

Nej nej fan det är precis som det skall vara. Har du inte hört talas om “antennproblemet” med iphone 4??

Det är därför dem skickade ut en sån uppdatering som skall rätta till problemet, det innebär att du har precis samma styrka som innan bry dig inte om staplarna men det kommer inte försvinna flera staplar åsså på iphone 4 när man håller på ett visst sätt. Det blev liksom en uppdatering för alla tydligen,

Men bry dig inte om staplarna, dina samtal bryts väl inte eller något efter det här? Det enda denna uppdatering gör är just HUR den räknar styrkan.

Jag kör ju tele2 så jag väljer bland gsm/3g nätet och hemma hos mig har 3g aldrig funkat men gsm är fullt. Men när jag går ut från lägenheten så funkar 3g.

slaneby
    Post count: 0

en del OT nu men jag har samtal som bryts, iofs bor jag i en bunker.
    Tycker dock om iOS ui så vill inte byta, android är inget för mig,
    Nokia näää och SE skall vi inte tala om.. bara ta det onda med det goda 🙂

CLS
    Member

Haft 1-2 staplar från mitt vardagsrum, mitt i malmö sedan 3 dagar tillbaka. Nu helt plötsligt har jag fem staplar, är det telia som gjort något eller är det min iPhone som fått glädjefnatt?

CLS
    Member

Nej, nu sjönk den till en… stort SUCK!

Andreas1212
    Member
    Post count: 1

Jag uppdaterade och efter det kan jag inte surfa med mitt wifi nät, den hittar det utan problem men såfort jag startar safari eller fb så går den över till 3G, telia har ingen lösning på problemet nån annan som har liknande problem?? eller rentav en lösning.

samuel4
    Member
    Post count: 1

@cls 71277 wrote:

Jag har Iphone 3, och är jäkligt trött på den , har 3som OP, RINGT 4 ggr, till dom.:confused:
    Där jag bor är det ingen täckning alls.
    Skriv en reklamation till 3 säger de.!avbryt abb och skicka tillbaka Iphonen.!
    De påstår att det är dålig mottagning i den.har ni här något annat förslag?

bappen2001
    Member
    Post count: 2

@samuel4 73545 wrote:

Jag har Iphone 3, och är jäkligt trött på den , har 3som OP, RINGT 4 ggr, till dom.:confused:
    Där jag bor är det ingen täckning alls.
    Skriv en reklamation till 3 säger de.!avbryt abb och skicka tillbaka Iphonen.!
    De påstår att det är dålig mottagning i den.har ni här något annat förslag?

3 har kass täckning på vissa ställen helt enkelt. Vi bor också på ett dåligt ställe. Min fru har 3 och har ingen täckning hemma, jag hade Telenor innan och hade superkass täckning. Nu har jag Telia och har ALLTID bra täckning. Alla har vi 3GS.

Det är alltså inte telefonen det är fel på. Sen har ju 3 inte så bra GSM-täckning/roaming vilket är en del i anledningen till att de suger om man inte har jättebra 3G-täckning där man är.

Så, Telia är bäst helt enkelt. Trist men sant.

Så byt till dem så kommer du bli glad.

/bappen

bappen2001
    Member
    Post count: 2

@smisken 71266 wrote:

Inga problem uppdatera ni som kör jailbreak och unlock?

Funkade bra för mig. 3GS + 4.0.1 + cydia + ultrasn0w 1.0.1.

/bappen

ashe
    Member
    Post count: 15

har fått den frågan 5 gånger med tele2 nu på 2 veckor (lika länge som jag haft iphone 4). men idag när jag uppfaterade den fick jag skriva om alla apn m.m men min mms slutade att fungera och fliken med tele2 tjänster under allmänt-telefon försvann och mitt 3g nät blev sämre. hade telia innan och hade alltid bra nät. tele2s nät verkar vara sämre men det är billigare så jag klagar inte så mycket. men nån som vet vf mms inte funkar?

Tompasod
    Member
    Post count: 175
    ashe wrote:
    har fått den frågan 5 gånger med tele2 nu på 2 veckor (lika länge som jag haft iphone 4). men idag när jag uppfaterade den fick jag skriva om alla apn m.m men min mms slutade att fungera och fliken med tele2 tjänster under allmänt-telefon försvann och mitt 3g nät blev sämre. hade telia innan och hade alltid bra nät. tele2s nät verkar vara sämre men det är billigare så jag klagar inte så mycket. men nån som vet vf mms inte funkar?

Startat om luren efter uppdateringarna?

Bhumpe
    Member
    Post count: 12

Apropå dessa inställningar, får dåligt resultat på TP testet med Tele2 , 1.6-.1.8 ned, ok på resultat på upp, står idag “surf.tele2.se”, har även provat med “internet.tele2.se”, skilljer marginellt.
    Hur är det hos er övriga?

Ber om ursäkt om detta hamnar i fel tråd.

ashe
    Member

@tompasod 74784 wrote:

Startat om luren efter uppdateringarna?

Yes flera ggr. :confused:

ashe
    Member

@bhumpe 74786 wrote:

Apropå dessa inställningar, får dåligt resultat på TP testet med Tele2 , 1.6-.1.8 ned, ok på resultat på upp, står idag “surf.tele2.se”, har även provat med “internet.tele2.se”, skilljer marginellt.
    Hur är det hos er övriga?

Ber om ursäkt om detta hamnar i fel tråd.

Surf o internet är samma för mig om det var din fråga.

Bhumpe
    Member
    Post count: 12

Ok, tack ashe, då vet jag.

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.