Nyaste Itunes går ej att installera!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Nyaste Itunes går ej att installera!

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 7

Hej igen! Problem med att ladda ner nyaste varianten av Itunes, då jag ska installera den säger datorn att prog. inte är signerat så inst. avbryts.

Har antivirus + brandvägg avslagna, plus att jag förståss är administratör på datorn.

Hur ska jag få in progget? Testat även att först ladda ner och sedan inst. direkt från filen men samma resultat på 3 olika datorer dessutom.

Någon lösning?:confused:

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Försöker du uppdatera iTunes på sin dator eller mjukvaran i din iPhone? Just låter det som en skön mix av de båda?

kenmart
    Member

Försöker uppdatera programmet på Datorn!( bärbar med Vista) Men funkar inte heller att få in det på mina stationära datorer med XP & Win 7. Mycket underligt

Ska väl ha det senaste helst för att få återställningen på Iphone att funka bäst?
    Får inte datorn att acceptera filen.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Vaddå acceptera filen, det är ju en vanlig EXE-fil du ska köra. Är du admin på datorn?

kenmart
    Member

Ja, jag är admin på alla tre datorer jag testat på. Får ingen reaktion alls när jag sen trycker på exe filen.

Man kan ju även klicka på kör direkt när du ska ta ner filen, får då upp denna text att den inte är “signerad” så istallationen avbryts. har antivirus + brandvägg avslagna för att inte dom ska bromsa, men det funkar ändå inte. (jag har ju näst sista itunes på den bärbara men inte heller den accepterar uppdateringen. Det är på den jag tänkte försöka att få min Iphone att starta om, borde funka bäst med senaste versionen?

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Låter konstigt, blev nyfiken då du skrev att den inte är “signerad” och trodde att apple kanske håll på med nåt fuffens. Testade nu att uppdatera en laptop med W7 till 9.0.3 och inga problem alls. Laddar du ner itunes från den officiella sidan? Apple – iTunes – Download iTunes nu
    Har du provat att uppdatera inne i själva itunes (iTunes/Hjälp/Leta efter uppdateringar)?

kenmart
    Member

Hej! Ja det har jag också provat. Samma resultat. Verkar ju som om något filter av något slag, iallafall bromsar installationen. Trodde förståss att det skulle hjälpa att slå av brandvägg mm. men inte någon skillnad.

Laddar ner filen från originalhemsidan. 3 olika datorer,olika windows på alla 3, Inget funkar! (inte ens uppdateringen till den bärbara som jag ju faktiskt fått in progget på en gång.) Mystiskt?

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.