Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Nybliven iPhone ägare!
-
AuthorPosts
-
Hej! Jag har precis köpt mig en iPhone 3G 16GB och är överlycklig.. den är splitterny (dock utan kartong “/) och ligger just nu på sin första laddning..
Undrar då, är det som med “vanliga” mobiler, att den måste(för batteri prestandans skull) laddas första gången i 20-24 timmar? eller kan jag sätta i mitt sim, plugga in den till datorn och börja ge mig på upplåsningen?Vill tillägga att jag är i närheten av extas, då jag drömt om en iPhone i månader!
Tack på förhand! // Mowgli
Låt den sitta i datorn vetja, så laddas den under tiden du pillar. Själv struntade jag högtidligt i någon första längre uppladdning. Rätt eller fel vet i sjutton 🙂
iphonen är va full laddad när man får den helt ny asso.. 🙂
Skulle tippa på att det är som alla andra mobiltillverkare. Vissa är fulladdade vissa inte, fler som inte är fulladdade dock. De slumpar fram vissa mobiler som får laddas i testsyften.
Correct me if Im wrong men det är vad jag hört 🙂har hört att folk ska slippa tänka på de hur mycket dom ska ladda den första gången och vissa förstör batteriet genom att ladda den i 30min osv så därför skulle dom leverera full laddade iphones… 🙂
batteriet i iphone (Li-Ion) måste lagras med minst 70% laddning för att fungera
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.