Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › Nybörjar frågor
-
AuthorPosts
-
Hej
jag har en fråga tänkte köpa den hära
är den då låst till telia? isåfall det är det kan man låsa upp den då?
@volvo-s60 29650 wrote:
Hej
jag har en fråga tänkte köpa den hära
är den då låst till telia? isåfall det är det kan man låsa upp den då?
Den är låst till Telia i 12 mån, därefter kan du låsa upp den mot en kostnad av 300 kr.
Om du köper den hos Telia nu, så kommer du inte att kunna låsa upp den själv. Pga alla iPhone´s som Telia säljer har senaste firmwaren med nya basebandet som inte går att låsa upp.
Annars får du hitta en begagnad.
@snook 29653 wrote:
Den är låst till Telia i 12 mån, därefter kan du låsa upp den mot en kostnad av 300 kr.
Om du köper den hos Telia nu, så kommer du inte att kunna låsa upp den själv. Pga alla iPhone´s som Telia säljer har senaste firmwaren med nya basebandet som inte går att låsa upp.
Annars får du hitta en begagnad.
kan man inte återställa basebandet och firmwaren? vad är firmwaren nu då i telia? men läste lite i tråden o sökte man kan väl använda RebelSIM för att ha andra opratör stämmer det? sista fråga kan man jilberka eller hur det stavas då? isåfall om man kan vad ska jag söka efter eller om du kan länka mig en guda:P kan man köpa iphone med abonemang fast inte ha bidnings tid så man kan låsa upp det om man kan fuska på nåt sätt tacksamt för all svar borde man vänta ett tag till o köpa eller ska man köpa ett nu?
@volvo-s60 29698 wrote:
kan man inte återställa basebandet och firmwaren? vad är firmwaren nu då i telia? men läste lite i tråden o sökte man kan väl använda RebelSIM för att ha andra opratör stämmer det? sista fråga kan man jilberka eller hur det stavas då? isåfall om man kan vad ska jag söka efter eller om du kan länka mig en guda:P kan man köpa iphone med abonemang fast inte ha bidnings tid så man kan låsa upp det om man kan fuska på nåt sätt tacksamt för all svar borde man vänta ett tag till o köpa eller ska man köpa ett nu?
Det går inte att nedgradera basebandet. Den firmware som skeppas med iPhone 3G nu är 2.2.1 och nyaste basebandet som går att Jailbreaka, men inte låsa upp. Inte med mjukvaru-upplåsning i allafall.
Men vissa får Rebelsim att fungera, kanske har du 10 – 20 % chans att det fungerar.
Om du vill ha en iPhone 3G som du vill använda vilken operatör som helst, så får du nog köpa en begagnad.
Annars får du köpa en med Telia eller Telenor abonnemang, om du vill ha en ny svensk såld med garanti osv.
ok men om man köper en från telia och man ska Jailbreaka försvinner garantin även om man ska låsa upp det med mjukvaru? och sen vad är det senaste firmware som man kan låsa upp och basebandet? Sista fråga så snabbt bidningstiden är borta så kan man alltså låsa upp med en kod som man köper från telia för 300kr fan va skönt om man kände nån som jobba där så skulle man direkt fixa detta även om man har bidningstiden kvar.
Tänkte fråga också dom håller på och försöker knäcka upplåsningen va? har du hört nånting? är det bra om man väntar ett tag till eller ska man köpa ett nu? Ett Stor Tack för att du hjälper mig:D
Senaste baseband som kan låsas upp är 02.28.00 tror jag.Nej,tror inte nån anställd skulle kunna hjälpa dig,låsningen är kopplad till lurens unika serienr.
DevTeam har meddelat att någon ny upplåsning inte är aktuell till nuvarande firmware.@steffe 29717 wrote:
Senaste baseband som kan låsas upp är 02.28.00 tror jag.Nej,tror inte nån anställd skulle kunna hjälpa dig,låsningen är kopplad till lurens unika serienr.
DevTeam har meddelat att någon ny upplåsning inte är aktuell till nuvarande firmware.men håller dom på med knäckningen kommer det bli nånting i huvudtaget?
Ska man köpa en nu eller vänta?
jag hörde att det är springa o grejer på 3g ha dom löst det? eller är det så på alla eller vissa iphoner? Tack för all hjälp
Det kanske kommer en upplåsning från devteam till nästa firmware,det blir isf tidigast i juni.
Springan mellan metallisten och glaset är en orsak till problem på en del exemplar,har själv inte sett nån med större problem även om det tydligen förekommer. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.