Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Nybörjare – behöver simpel guide
-
AuthorPosts
-
Är total novis på detta med jailbreak och upplåsning.
Sitter i dagsläget på en 3gs 16gb med ios 4.0 (8A293) med operatör halebop/telia. Har nu funderingar på att uppdatera till senaste ver. som går att jailbreaka samt låsa upp för samtliga operatörer.
Då till mina jobbiga frågor:
*Vilka program behövs?
*Vilken ios ver. ska jag uppdatera till?
*Ska man göra någon backup? I så fall hur?
*Ska simkortet sitta i?Ja ni ser, jag är helt novis 😛
Vill inte bli sittandes med en ipod efter uppdateringen:P
Väldigt tacksam om någon skulle orka med att skriva en liten och simpel nybörjarguide alt. länka till någon video som går igenom alla stegen grundligt.
Kör Windows 7 x64 som OS om det nu har någon betydelse med tanke på val av program.
mvh manutd
@manutd 87873 wrote:
Är total novis på detta med jailbreak och upplåsning.
Sitter i dagsläget på en 3gs 16gb med ios 4.0 (8A293) med operatör halebop/telia. Har nu funderingar på att uppdatera till senaste ver. som går att jailbreaka samt låsa upp för samtliga operatörer.
Då till mina jobbiga frågor:
*Vilka program behövs?
*Vilken ios ver. ska jag uppdatera till?
*Ska man göra någon backup? I så fall hur?
*Ska simkortet sitta i?Ja ni ser, jag är helt novis 😛
Vill inte bli sittandes med en ipod efter uppdateringen:P
Väldigt tacksam om någon skulle orka med att skriva en liten och simpel nybörjarguide alt. länka till någon video som går igenom alla stegen grundligt.
Kör Windows 7 x64 som OS om det nu har någon betydelse med tanke på val av program.
mvh manutd
Jag har inte full koll på unlock’s men däremot jailbreak är inga problem att utföra.
Ska du uppdatera telefonen till senaste versionen så kommer de bli 4.2.1.
För att jailbreaka 4.2.1 använder du GreenPois0n. Bara starta .exe filen på datorn med telefonen kopplad via USB och sedan följa instruktionerna som kommer upp (väldigt simpelt).
Däremot vet jag inte om det finns en fungerande unlock för senaste basebandet…de får du googla vidare på.
Lycka till!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.