Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Nybörjare, Jailbreak
-
AuthorPosts
-
Tjena! Köpte mig en iphone 2G för ett antal veckor sedan som fungerade perfekt fram tills jag (dumt nog) uppdatera programvaran när rutan dök upp i iTunes. Försökte jailbreaka med QuickPwn men när ja kopplar i luren och kör iTunes så kan jag inte klicka på Restore för de kommer upp en text “The SIM card inserted in this Iphone does not appear to be supported”.
Någon som vet vad felet är och hur jag åtgärdar detta?Är tacksam för alla råd!
Daniel@daniel87 40368 wrote:
Tjena! Köpte mig en iphone 2G för ett antal veckor sedan som fungerade perfekt fram tills jag (dumt nog) uppdatera programvaran när rutan dök upp i iTunes. Försökte jailbreaka med QuickPwn men när ja kopplar i luren och kör iTunes så kan jag inte klicka på Restore för de kommer upp en text “The SIM card inserted in this Iphone does not appear to be supported”.
Någon som vet vad felet är och hur jag åtgärdar detta?Är tacksam för alla råd!
DanielJa det finns nog mer trådar om detta än vad jag har fingrar och tår. Om man söker före kan man hitta en del info.
Men här finns lösningen iClarified – iPhone – Hur du Jailbreakar/Låser upp en iPhone 2G med OS 3.0 med RedSn0w (Windows)
😉
Det är när jag kommer till steg 2 i guiden du skickade som det uppstår problem. Jag får inte upp den sidan som bilden visar utan det meddelandet jag skrev i förra inlägget kommer upp. Jag kommer alltså inte fram till till att kunna klicka på “restore”. Finns det något jag kan göra åt det?
@daniel87 40370 wrote:
Det är när jag kommer till steg 2 i guiden du skickade som det uppstår problem. Jag får inte upp den sidan som bilden visar utan det meddelandet jag skrev i förra inlägget kommer upp. Jag kommer alltså inte fram till till att kunna klicka på “restore”. Finns det något jag kan göra åt det?
Gå direkt till steg 3.
Du har redan gjort steg 1 -2 när du uppdaterade den 🙂
Det borde jag kanske fattat hehe
Tack för hjälpen!@daniel87 40368 wrote:
Tjena! Köpte mig en iphone 2G för ett antal veckor sedan som fungerade perfekt fram tills jag (dumt nog) uppdatera programvaran när rutan dök upp i iTunes.l
menar du att du uppdaterade den till nästa version? typ när man köper den nya för 75 kr så att man kan ha landscape mode vid sms och sånt?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.