Hej!
Har fixat en iPhone 3GS och tycker om den något så fantastiskt. Tyvärr har jag sett lite konstigheter som ni kanske vet hur jag skall få ordning på. Det är tre olika problem jag har…
#1. Försöker para den med min bärbara HP (Vista) över blåtand. Vista säger att jag saknar drivrutin. Ingenstans hittar jag någon blåtandsdrivare för iPhone och Windows Vista. Har ni sett samma sak – någon som har en lösning? 🙁
#2. Ibland har jag t.ex. 40% kvar av batteriet men helt plötsligt hoppar den upp till t.ex. 45%. Är det normalt? :confused:
#3. Det mest störande problemet handlar om också batteriet. Detta har hänt två gånger. Har nu gjort en återställning med iTunes av min telefon och hoppas slippa se det en tredje gång. Är ändå nyfiken på om någon annan sett samma fel…
Så här gick det till: När jag använder telefonen så stänger den helt plötsligt av sig. Därefter går den inte starta. Den tror batteriet är helt tomt. Försöker jag ladda via USB på datorn visas röda batteriet på iPhone. Går fortfarande inte starta.
Men så fort jag ansluter till riktiga laddaren hoppar telefonen igång och visar rätt batterinivå. 60% första gången. 70% andra gången. Gott om batteri kvar alltså. 1 sekund med laddaren räcker för att telefonen skall bli fullt användbar igen. Galet märkligt. 😡
Någon som känner igen detta?
Tack i förhand för alla tips och synpunkter!! 🙂
Magnus