nybörjarfrågor om att låsa upp ny 3GS

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak nybörjarfrågor om att låsa upp ny 3GS

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 5

Hejsan alla iFans! detta e mitt första inlägg här på forumet. så till saken, Min tjej vill ha en vit 3gs, så jag funderar köpa en sån åt henne, men dom är ju operatörslåsta “till Sonera här i Finland” och hon vägrar använda Sonera som operatör…
    Så om jag nu tar abbonemanget och betalar av telefonen kontant, vilket man kan göra här iaf, får jag då den jailbreakad och upplåst för att använda “Elisa” operatören? och hur ska man gå tillväga, har försökt läsa lite här på forumet men när men inte alls är insatt i ämnet blir det lite svårt att förstå allt.. :confused:
    så finns det någon steg för steg guide hur man går tillväga? jag vet ju inte vilken version som säljs nu, eller vilken bootrom dom har, lär vara lite skillnad har ja läst.
    så tror ni en nybörjare klarar av att låsa upp en splitterny 3GS utan att förvandla den till en tegelsten?
    tacksam för svar.
    mvh. Roland.

vossen
    Member
    Post count: 1457

Ta telefonen i handen, gå in på inställningar > allmänt > om > och kolla på Veriasion, alltså firmware, den borde börja med 3 eller 4 och innehålla max 3 siffror, gå längst ner och kolla vilket baseband hon har, det kan vara liknande med 05.11.07…
    När vi vet de kan vi hjälpa dig.

cossierolle
    Member
    Post count: 5

ok, jag tänkte bara om det finns någon version som är omöjlig att låsa upp?

vossen
    Member
    Post count: 1457

@cossierolle 72174 wrote:

ok, jag tänkte bara om det finns någon version som är omöjlig att låsa upp?

Om du inte är en devloper för apple som kan ladda ner beta veriasioner så nej.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.