Nyinköpt iPhone 2G från USA, lite frågor

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Nyinköpt iPhone 2G från USA, lite frågor

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 14

Har beställt en iPhone från USA begagnad från Ebay. Tror att jag någorlunda har satt mig in i hur saker fungerar med pwnagetool osv men har lite frågor jag inte riktigt hittat svaret på.

– Spelar det någon roll vilken firmware iPhonen jag får har när jag kör upp den till 2.02 med Pwnagetool 2.0.3.1 ?

– Finns det någon som helst möjlighet att bricka den? vad bör man absolut undvika/inte göra med den?

– Kommer att köra halebop kontantkort med den, kommer jag bli ruinerad eller finns det billigare kontantkort när det gäller surf ?

– Uppdateringarna som kommer till iPhone via iTunes, läggs de på automatiskt eller frågar programmet precis som med iPod?

Tack på förhand för alla svar samt tack för ett bra forum som lett in mig en bra bit på vägen redan!

Zzorro
    Member
    Post count: 6

1. Det går bara att jailbreaka firmware 2.02 inte unlocka alltså så att du kan använda vilket SIM-kort som helst, Man kan bara unlocka 2.0 än så länge.

2. Jag har inte lyckats bricka min iphone än men den har fryst sig många ggr, så har jag bara låtit den ladda ur och kört på igen.

3. Du kan inte surfa på den annat än men Wlan så det är inget att fundera på.

4. Itunes frågar innan om man vill uppdatera.

Frenzy
    Member

Tack för svaren!
    Menar du att om jag vill låsa upp telefonen för att använda med halebop så kan jag (som högst) använda firmware 2.0 ?
    enligt denna guiden kan jag det ;
    iClarified – iPhone – How to Unlock/Jailbreak Your 2.0.x 2G iPhone (Mac) [Updated] eller har jag missförstått något? Vad jag frågar efter är; spelar det någon roll vilken firmware jag uppgraderar ifrån?

Dessutom, fungerar inte gprs på iphone 2g ? Det enda sättet att surfa är på wifi??

KingHippo
    Member
    Post count: 44

Visst går det att surfa med 2g över gprs. Det borde fungera att uppgradera från vilken version som helst tycker jag.

Kolla om du kan skaffa tele2 datapaket till något av deras kontantkort. 39kr för 1 gig data (mer än du kan dra hem på en månad med gprs).
    Med halebop kommer du antagligen att bli ruinerad ja om du kör gprs, dom tar 15kr per meg. Mitt rekord är 150 meg på en vecka, det skulle kosta 2250kr med Halebop.

Frenzy
    Member

@kinghippo 10392 wrote:

Mitt rekord är 150 meg på en vecka, det skulle kosta 2250kr med Halebop.

?
    Halebop har ju max 9kr per dygn för surf, dvs runt 270:- månad …

ptr
    Member
    Post count: 248

är inte de surf via deras surfport eller liknande? alltså inte helt fritt.
    och eftersom du har första generationens iphone så kan du “unlocka” den oavsett firmware 🙂

Frenzy
    Member

@ptr 10406 wrote:

är inte de surf via deras surfport eller liknande? alltså inte helt fritt.
    och eftersom du har första generationens iphone så kan du “unlocka” den oavsett firmware 🙂

okej får skaffa nåt schysst abonnemang då … tack för svaret.

hittade denna infon också; “iPhone Dev Team’s Pwnage Tool can jailbreak and unlock the first generation iPhone running either firmware 1.1.4 or 1.1.5 or 2.x including iPhone firmware 2.0.1 and 2.0.2 that was released by Apple early last week.”
    så det verkar ju lugnt.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.