Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Nyköpt Iphone 3g, inget internet?
-
AuthorPosts
-
Har fixat spotify i mobilen nu, har hört om man jailbreakat den ska man kunna gå ur spotify och in i huvudmenyn osv. Men när jag trycker på home knappen så stannar musiken.
Vad ska jag göra? Eller har jag hört helt fel om det här?
testa gå in i inställningar->allmänt->nätverk->mobilt datanätverk sen under mobil data APN skriv -Halebop.telia.se-
kolla även i denna tråd https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/3342-en-fraga-angaende-halebop.html
För att kunna gå in i cydia och låsa upp operatörsgrejjen så måste du ha wifi påslaget och en wifi-router hemma som du kan ansluta telefonen via nätet om du inte har ett telia sim du kan nyttja så du kommer åt ultrasnow via cydia. Annars blir det ju svårt.
@bozz 43369 wrote:
testa gå in i inställningar->allmänt->nätverk->mobilt datanätverk sen under mobil data APN skriv -Halebop.telia.se-
kolla även i denna tråd https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/3342-en-fraga-angaende-halebop.html
Testade de men blev ingen skillnad, tack ändå 🙂
@miche 43375 wrote:
För att kunna gå in i cydia och låsa upp operatörsgrejjen så måste du ha wifi påslaget och en wifi-router hemma som du kan ansluta telefonen via nätet om du inte har ett telia sim du kan nyttja så du kommer åt ultrasnow via cydia. Annars blir det ju svårt.
Om jag går in på Wifi så står det namnet på vårat nätverk hemma men funkar ändå inte. Så om jag fixar ett Telia sim kort av typ en polare så funkar de och jag kan låsa upp och sen sätta i mitt halibop kort igen? 🙂
En till jobbig sak är att, jag går in på Cydia -> Manage -> Sources -> när jag tryckt på Sources så kommer jag tillbaka till huvud menyn :mad2: Vad kan det va som felar? Har lyckats att komma in på Sources en gång och skrev in de där med Ultrasn0w men då stog det att det inte funka osv.
@oceanavenue 43379 wrote:
Testade de men blev ingen skillnad, tack ändå :)[/quote]
Du ska inte ha strecken (-) med, men det fattade du nog:P
halebop.telia.se
Verkar som om din telefon redan är upplåst om du kan komma åt internet och så vidare utan att ha installerat ultrasn0w? 🙂
@miche 43387 wrote:
Verkar som om din telefon redan är upplåst om du kan komma åt internet och så vidare utan att ha installerat ultrasn0w? 🙂
Jag kom in på Cydia och skrev in repo666 och de 🙂 Men innan de gick det att ringa, ska det gå? 😀
Ska snart fixa spotify, testade nyss och lära skapa en acc (inte på spotify) då lära jag skriva in kort nummer osv så jag banga 😀 Är det säkert att ge ut dom? Tror jag var inne på appstore.
Tips på mer roliga program jag kan fixa nu? :wub:
Har fixat spotify i mobilen nu, har hört om man jailbreakat den ska man kunna gå ur spotify och in i huvudmenyn osv. Men när jag trycker på home knappen så stannar musiken.
@oceanavenue 43411 wrote:
Installera programmet Backgrounder från Cydia så fungerar det.
Och sen ser du svarta märken på programmen som körs i bakgrunden, men dom kan du ta bort genom att stänga av “Badge apps” tror jag det heter.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.