Nyköpt iPhone 3GS, men hur kollar jag fw?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone Nyköpt iPhone 3GS, men hur kollar jag fw?

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 25

Hej.

Idag köpte jag min Iphone 3gs som är låst till Telia.

Jag vill kolla vilken firmware version jag använder, men det är helt omöjligt.

Jag försökt genom iTunes, men eftersom att telefonen är operatörslåst så vägrar iTunes visa någon information.

Jag har försökt via emergency läget, genom att knappa in “#3001..” men inget händer.

Så vet någon hur man ser det via serienummer eller liknande?

Jag köpte den idag (23 November 2009).

snook
    Member
    Post count: 2190

@chiching 45085 wrote:

Hej.

Idag köpte jag min Iphone 3gs som är låst till Telia.

Jag vill kolla vilken firmware version jag använder, men det är helt omöjligt.

Jag försökt genom iTunes, men eftersom att telefonen är operatörslåst så vägrar iTunes visa någon information.

Jag har försökt via emergency läget, genom att knappa in “#3001..” men inget händer.

Så vet någon hur man ser det via serienummer eller liknande?

Jag köpte den idag (23 November 2009).

Inställningar -> Allmänt -> Om Scrolla sedan ner.

Firmware står som “Version”, och baseband står som “Modemfirmware.

😉

chiching
    Member

Jag kommer inte in i själva menyn. Man måste först stoppa in rätt operatörskort.

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Du borde ju ha fått ett telia kort, stoppa in kortet och kolla. Har du köpt den i telia idag så är det 99% FW 3.1.2.

chiching
    Member

Nej men, nu fick jag inget.

De kör något deal där om någon har ett telia abonnemang, så kan denne person köpa en till iphone utan abonnemang för priset av 5600:-

Då fick jag inget Telia kort.

Jag vill vara säker på att det är rätt programvara. Så att jag kan bryta upp operatörslåsningen och köra med Comviq kort.

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Om du nu har ett felia kort så måste du aktivera telen. Har jävligt svårt att tro att du nu lyckas få en 4.xx tele…

Per Lindblad
    Member
    Post count: 4

Har de så överallt i Sverige? att en som har telia kan köpa en till iphone utan abbo? Är det kontantkort till den då eller?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@per Lindblad 45354 wrote:

Har de så överallt i Sverige? att en som har telia kan köpa en till iphone utan abbo? Är det kontantkort till den då eller?

Detta gäller troligen (?) bara för dem med ett befintligt mobilabonnemang hos Telia där ev. bindningstid gått ut, detta upplägg har Telia haft i drygt 20 år nu.

Den iPhone du cashar för är låst till Telia och kan endast låsas upp efter 12 månader. Annat är det hos Tre men det finns det andra trådar om!

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.