Nytt chassi och batteri till Iphone

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Tillbehör & reservdelar Nytt chassi och batteri till Iphone

Viewing 22 posts - 1 through 22 (of 22 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

Hej,

Är det någon som vet om man kan byta chassit på sin iphone?
    Har fått en liten spricka där bak.

Kan man byta batteri i den?

Tack för svaren!:)

Mekke
    Member
    Post count: 2271

@lillbomben 26305 wrote:

Hej,

Är det någon som vet om man kan byta chassit på sin iphone?
    Har fått en liten spricka där bak.

Kan man byta batteri i den?

Tack för svaren!:)

Jag vet iaf att man kan byta batteri, men man behöver lite tekniskt kunnande för att få fast det på rätt sätt 😉 Kolla på YouTube för guider 🙂

steffe
    Member
    Post count: 2452

Om man är kunnig och har tillgång till ritningar och reservdelar är det fullt möjligt,annars är väl det säkraste att lämna in den.
    Det finns flera företag som mot betalning kan fixa den åt dig.Att börja mackla själv utan att veta exakt vad man gör kan bli en dyr historia.

Pear
    Member
    Post count: 322

läste att det var någon här som försökte på sig de där …de gick inge vidare :S
    lämna in den! iallafall om du ska byta batteri!

carpe
    Member
    Post count: 904

Jag är rädd för att jag redan “måste” byta batteri, då jag i princip måste ladda den 1,5ggr/dag. Dock så pillar jag rätt mycket med den. Men jag slarvade med att ladda upp den till fyllt innan användning första gången. Vet inte om det har så stor betydelse på nyare telefoner.

Mekke
    Member

@carpe 26343 wrote:

Jag är rädd för att jag redan “måste” byta batteri, då jag i princip måste ladda den 1,5ggr/dag. Dock så pillar jag rätt mycket med den. Men jag slarvade med att ladda upp den till fyllt innan användning första gången. Vet inte om det har så stor betydelse på nyare telefoner.

Det enda viktiga är att inte ladda den för ofta, men ändå inte låta batteriet ladda ur helt 😉

lillbomben
    Member

Ok, tack för svaren.
    Vet någon vad det kostar att byta chassi (skalet) och batteri om man lämnar in den?

carpe
    Member

@mekke 26344 wrote:

Det enda viktiga är att inte ladda den för ofta, men ändå inte låta batteriet ladda ur helt 😉

Jag läste på någon sida här på iphoneinfo , om hur man spar på batteriet. Att ungefär en gång i månaden ladda den fullt och låta den ladda ur helt. Som ett underhåll typ

Mekke
    Member

@carpe 26346 wrote:

Jag läste på någon sida här på iphoneinfo , om hur man spar på batteriet. Att ungefär en gång i månaden ladda den fullt och låta den ladda ur helt. Som ett underhåll typ

Men det stämmer inte. Om man laddar ur ett li-ion-batteri helt så blir det sämre. Gamla mobiler däremot hade ett annat sorts batteri, där man skulle göra så 😉

steffe
    Member

Helt rätt,i en avlägsen tid då ericsson inte hette sony i förnamn hade mobiltelefoner nickelmetallhybridbatterier(NIMH),dessa funkade lite annorlunda.

phoenix91
    Member
    Post count: 197

men, nu är det ju så att de skall laddas ur en gång per månad, för att batteriet inte ska bli saggigt, som för att aktivera hela bateriet.

utöver den enda gången per månad, skall batteriet inte ner under 20%. batteriet tar inte någon som helst skada av att laddas så ofta man hinner.

carpe
    Member

@phoenix91 26637 wrote:

men, nu är det ju så att de skall laddas ur en gång per månad, för att batteriet inte ska bli saggigt, som för att aktivera hela bateriet.

utöver den enda gången per månad, skall batteriet inte ner under 20%. batteriet tar inte någon som helst skada av att laddas så ofta man hinner.

Vart har du läst att man ska ladda ur det en gång i månaden? För det du säger motsäger ju det som andra säger i denna tråd.

steffe
    Member

Dagens moderna batterier är inte särskilt känsliga,men de har naturligtvis begränsad livslängd.När batteriet gjort sitt lär man bli tvungen att byta.
    Förutom allt annat som sägs så är det viktigt att man använder en laddare med god anpassning till iphonen,ex.vis originalladdaren.
    Temperaturvariationer kan också påverka kapaciteten.
    Med rätt laddare och rätt temperatur så brukar batteriet väl klara sig rätt länge,jag använder luren som väckarklocka och laddar varje natt,har gjort så sen jag köpte min 3G i somras,har ännu inte märkt nåt på kapaciteten.

MHalle
    Member
    Post count: 24

@lillbomben 26345 wrote:

Ok, tack för svaren.
    Vet någon vad det kostar att byta chassi (skalet) och batteri om man lämnar in den?

Givetvis kommer det kosta pengar, såvida det inte är ett garantiärende.

@carpe 26638 wrote:

Vart har du läst att man ska ladda ur det en gång i månaden? För det du säger motsäger ju det som andra säger i denna tråd.

Det står på Apples hemsida.

@steffe 26323 wrote:

Att börja mackla själv utan att veta exakt vad man gör kan bli en dyr historia.

Jotack, det fick man erfara. 😛

Att byta chassi och/eller batteri på en iphone är inte lätt och det bör man inte försöka sig på.

lillbomben
    Member

Tror tyvärr inte att det är ett garanti ärende.
    Vet någon vad det kostar att byta chassit?
    Tänker inte göra det själv.

Hannnaaa
    Member
    Post count: 1

men asså jag fattar fortfarande inte. min laddare suger btw. men iaf jag har sett den “nya” iphone med neonrosa och neongrön bland annat. och jag vill också ha det. bara för att sticka ut lite. men ja undrar hur man gör de och om de går att byta till de skalet istället snälla svara . 🙂 ha de bäst.

oakeey
    Member
    Post count: 118

@hannnaaa 27241 wrote:

men asså jag fattar fortfarande inte. min laddare suger btw. men iaf jag har sett den “nya” iphone med neonrosa och neongrön bland annat. och jag vill också ha det. bara för att sticka ut lite. men ja undrar hur man gör de och om de går att byta till de skalet istället snälla svara . 🙂 ha de bäst.

Ehh.. nya iPhone? Neonrosa? XD
    Du har inte bara sätt några case till telefonen…?
    Sånna köper du på apples sida, i Apple-butiken, eller på Telia, eller nå annan teknikaffär med lite sortiment.

Svarten
    Member
    Post count: 106

Enda jag känner till är detta ställe

oakeey
    Member
    Post count: 118

@svarten 27276 wrote:

Bara tillgängligt i USA enligt deras beställningssidor. Cool idé dock. Undrar hur safe den är.

stab
    Member
    Post count: 17

@carpe 26346 wrote:

Ett Li-ion batteri slutar fungera om det blir helt urladdat. Ska iof ha nåt inbyggt skydd mot att bli helt urladdat

Simba
    Member
    Post count: 1063

@svarten 27276 wrote:

Undra om man på nått sätt skulle kunna få sin iPhone ommålad via ColorWare även fast man bor i Sverige.. Vore grymt, med tanke på att min gamla baksida börjar bli ganska repig! 😛

EDIT

iPhone 3G – SonyEricsson, Microsoft, HTC, Mobiado, Dopod/O2, Sony, NEC, BlackBerry, LG, Sams

steffe
    Member

Varför inte bara köpa ett skydd i nån ball färg?

Viewing 22 posts - 1 through 22 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.