Nytt sätt att importera iphone 3g

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone Nytt sätt att importera iphone 3g

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Member
    Post count: 35

tänkte fråga er om en sak , en vän till mig har precis köpt sin iphone 3g 16g för under 4000 kr inkl frakt ifrån någon sida , men han vägrar upge namnet på sidan . Han har själv visat upp telefonen osv.

Det enda som jag lyckades få ut ur honom var att det tog 4 dagar leverans tid för att få hem den osv.

Är det någon av er som vet vart han kan ha fått den ifrån eller vet någon här ett bättre sätt,

geezarn
    Member
    Post count: 197

va e det för polare, har han rent mjöl i påsen så skulle han nog säga varifrån han beställt…

David_90
    Member

@geezarn 7350 wrote:

va e det för polare, har han rent mjöl i påsen så skulle han nog säga varifrån han beställt…

Tro mig näger jag säger detta ,

jag bad han om sidan i ca en hel timme , men fick inget svar . Tänkte att kanske någon av er redan visste var det var för sida osv?

McMuffin
    Member
    Post count: 3

Är du säker på att du kan kolla honom polare ? Känns mest myt att inte uppge var man har fått tag på den.

David_90
    Member

@mcmuffin 7355 wrote:

Är du säker på att du kan kolla honom polare ? Känns mest myt att inte uppge var man har fått tag på den.

han ska komma förbi hem till mig imorgon, vet inte vad han kommer att begära men när jag vet vilken sida det är , så hör jag av mig

Heenke
    Member
    Post count: 53

Sjysst polare!

Snujji
    Member
    Post count: 47

haha… den där snubben är inte en “polare”, han är bara någon du känner. Men säg gärna vilken sida det var ifrån sen… man har ju väntat på iphone 3g till ett rimligt pris ett bra tag nu.

sitting
    Member
    Post count: 69

låter som en tönt! typist en såndär “jag har nya Iphone, jag är bättre än alla andra” han har säkert köpt den på telia men vill låta lite cool.

hoppas du får ut det från honom ^^ har också letat efter en iphone för ett bra pris.

David_90
    Member

@sitting 7376 wrote:

låter som en tönt! typist en såndär “jag har nya Iphone, jag är bättre än alla andra” han har säkert köpt den på telia men vill låta lite cool.

hoppas du får ut det från honom ^^ har också letat efter en iphone för ett bra pris.

ska möta han om ca 20 min, då får ni ett svar 😀

justin
    Member

Det finns ju hur många Iphone som helst på ebay.. en del auktioner slutar på 600dollar.. andra på 750.. så någonstans mellan det kan du nog fixa om du har tur. Vilket motsvarar då 3600kr + .

Edit: Jag menar självklart Iphone 3g då, inte den gamla.

Asmed
    Member
    Post count: 21

DU som postade på 99.se också?

Hoppas att du får tag i någon information då…
    “vän”

David_90
    Member

@justin 7396 wrote:

Det finns ju hur många Iphone som helst på ebay.. en del auktioner slutar på 600dollar.. andra på 750.. så någonstans mellan det kan du nog fixa om du har tur. Vilket motsvarar då 3600kr + .

Edit: Jag menar självklart Iphone 3g då, inte den gamla.

nu är det inte så att Ebay är det säkraste alternativet heller , då det troligtvis kommer uppstå problem genom ebay -handlen.

Man vill ju liksom hitta ett säkert företag (webbutik) och köpa där osv, har letat ca 4 timmar sammanlagt på google , och de flesta sidor verkar vara ”fakesidor” osv.

justin
    Member

vad hände med din vän`? fick du reda på vilken butik han handla telefonen ifrån 😀 ?

David_90
    Member

@justin 8304 wrote:

vad hände med din vän`? fick du reda på vilken butik han handla telefonen ifrån 😀 ?

:p Visade sig att han hade köpt den på telia.

Jag har en annan fråga?

Min morbror ska åka hit till sverige om ca 1 månad men innan dess så ska han åka till italien, Hur mycket kostar en iphone 16gb där och kan man köpa hur många som helst dvs? och eftersom Italien ligger i EU så ska man väl inte betala moms o tull?

dibb
    Member
    Post count: 379

@david_90 8390 wrote:

:p Visade sig att han hade köpt den på telia.

Jag har en annan fråga?

Min morbror ska åka hit till sverige om ca 1 månad men innan dess så ska han åka till italien, Hur mycket kostar en iphone 16gb där och kan man köpa hur många som helst dvs? och eftersom Italien ligger i EU så ska man väl inte betala moms o tull?

den kostar 569 euro förut och man måste lämna personuppgifter i butiken men jag vet inte om man får köpa hur många som helst.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.