OBS: Ny hacktivation-metod = Äkta simkort!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak OBS: Ny hacktivation-metod = Äkta simkort!

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 250

Utvecklaren @sbingner (författaren av TetherMe) har gjort några utmärkta framsteg i att utarbeta en ny hactivation metod som slår två flugor i en smäll för alla er ultrasn0w unlockers.

Hans verktyg, “Subscriber Artificial Module (SAM)” lurar din iPhone och iTunes på att skapa legitima aktiveringscertifikat trots att du är upplåst med ultrasn0w. Detta innebär att du får full nytta av push program och din batterilivslängd ökar betydligt. Om du vill prova det, kolla Subscriber Artificial Module

För att göra det lättare att prova @sbingners verktyg har vi uppdaterat redsn0w att införa ett nytt “Avaktiverings” alternativ för 3G och 3GS. Använd detta alternativ * efter * att du har installerat SAM … det kommer att ta bort de normala patchar till lockdownd och låta SAM ta över. (Sbingner har planer på att göra en knapp för att göra detta inom SAMPrefs också). Fantastiskt jobbat av @sbingner!

Den nya redsn0w med “Inaktivering” är på:

OSX
    Windows (Windows 7 och Vista-användare, kör redsn0w som Administratör i “XP kompatibilitetsläge”)

* * *

För att sammanfatta det hela så komme detta att lura iTunes och iPhone i att tro att du sitter på ett “äkta” simkort och kommer att aktivera telefonen som om du satt på ett äkta simkort eller om din mobil var fabriksupplåst.

Detta innebär då att batteriet kommer hålla betydligt längre, man slipper använda pushfix och youtube kommer funka normalt!

Helt sjukt bra nyheter!

Braxen
    Member
    Post count: 212

Är det någon som har provat detta??

nimren
    Member
    Post count: 250

Ska tilläggas att dev_team som har detta på sin blogg, alltså är det 100% säkert. Jag har då ett äkta at&t kort hemma så jag aktiverar mitt på så sätt.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.