Officiella Blocket-tråden

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone Officiella Blocket-tråden

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 268

Jaha, nu börjar det poppa upp en hel del iPhones på Blocket, rena rama djungeln snart, så vad sägs om en enda stor tråd där vi tipsar/frågar/varnar varandra om de diverse annonserna på Blocket?:)

Jag inleder med denna annons: Apple iphone 3g 16gb

Det står att “hon” bor i Sollentuna (vilket jag också gör) och jag tänker att det är nära och bra, sms:ar men får inget svar. Jag mailar också och får detta till svar:

hello

the iphone 3g 16gb is still available.we are located in united kingdom and we will shp to your doorsterp within 48hours.

the iphone 3g 16gb is brand new which comes with the full accessories and 2 years international warranty.the iphone cost 4000kr each with free shipping to your doorstep location.so let me have your address so that you can be given the payment information to transfer the money so that we can start with the shipping of the iphone immediately.

so we await your response.

regards,
    gareth
    +447035919442
    Whole Sale Ltd
    msn..wholesaleltd001@hotmail.com

Samt att de addade mig på MSN…

Vad tror ni om det? Bra eller anus?:rolleyes:

iphone77
    Member
    Post count: 213

Luktar anus… varför skulle ett brittiskt företag regga sig som en kvinna i sollentuna för att kränga iphones? Förskottsbetalning till utlandet.. luktar blåsning lång väg!

Morbidio
    Member

@iphone77 7875 wrote:

Luktar anus… varför skulle ett brittiskt företag regga sig som en kvinna i sollentuna för att kränga iphones? Förskottsbetalning till utlandet.. luktar blåsning lång väg!

Eller hur!:mad: Så jag blockade “henne” direkt och la ner det, hoppas att ni andra läser detta också och inser att det är fejk.

EDIT: Köpte Iphones på nätet – blev lurade – KVP.se :rolleyes:

TMac
    Member
    Post count: 21

@morbidio 7843 wrote:

Jaha, nu börjar det poppa upp en hel del iPhones på Blocket, rena rama djungeln snart, så vad sägs om en enda stor tråd där vi tipsar/frågar/varnar varandra om de diverse annonserna på Blocket?:)

Jag inleder med denna annons: Apple iphone 3g 16gb

Det står att “hon” bor i Sollentuna (vilket jag också gör) och jag tänker att det är nära och bra, sms:ar men får inget svar. Jag mailar också och får detta till svar:

hello

the iphone 3g 16gb is still available.we are located in united kingdom and we will shp to your doorsterp within 48hours.

the iphone 3g 16gb is brand new which comes with the full accessories and 2 years international warranty.the iphone cost 4000kr each with free shipping to your doorstep location.so let me have your address so that you can be given the payment information to transfer the money so that we can start with the shipping of the iphone immediately.

so we await your response.

regards,
    gareth
    +447035919442
    Whole Sale Ltd
    msn..wholesaleltd001@hotmail.com

Samt att de addade mig på MSN…

Vad tror ni om det? Bra eller anus?:rolleyes:

Hmm, han har jag råkat ut för, jag snacka med honom på msn, han ville ha pengarna innan jag ens fick trackingnummert eller innan han skulle ringa och säga till UPS att skicka den till mig, men jag gick inte på det och western union som man skulle betala igenom varnade en med!!

så jag säger bara, ser ni något med +44 i början av ett nummer, hoppa över den annonsen!!

jolinjom
    Member
    Post count: 818

Gulligt —-> Iphone för 249kr

TMac
    Member

@jolinjom 7998 wrote:

Gulligt —-> Iphone för 249kr

Jag e tveksam på att de e sant, att skicka in sin iphone så dom kan fixa det kan vara samma sak som att när dom har den, så får man inte den tillbaka!!

Morbidio
    Member

Om man ska lämna in så se till att göra det över disk samt att få kvitto, ett korrekt kvitto dvs.:)

TMac
    Member

@morbidio 8007 wrote:

Om man ska lämna in så se till att göra det över disk samt att få kvitto, ett korrekt kvitto dvs.:)

Men hur kan man vara säker på att de kvittot inte e något falskt, jag säger att man väntar tills en känd affär har nått upplåsningsprogram eller att man själv hittar ett!!

Morbidio
    Member

@tmac 8069 wrote:

Men hur kan man vara säker på att de kvittot inte e något falskt, jag säger att man väntar tills en känd affär har nått upplåsningsprogram eller att man själv hittar ett!!

Absolut, det är ju helt klart det bästa.

Nu börjar det dyka upp många privatannonser med italienska iPhones:
    IPhone 3G, 8GB och 16GB – olåst
    Apple IPhone 16GB Upplåst
    Iphone 3G Svart / Vit / 8gb / 16 gb

De är inte billiga iaf…:rolleyes:

justin
    Member
    Post count: 53

vem fan vill betala 8000kr för en telefon? Finns det verkligen så desperata människor? Jag skulle nog rekomendera.. den som funderar på att köpa.. att ta flyger ner till Italien och köpa en själv sedan resa tillbaka. Du skulle komma undan billigare än 8000kr 😛 samt att du får en resa på köpet lol.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.