Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Officiellt upplåst iP3G + Cmvq = Ingen Service
-
AuthorPosts
-
Hej.
EDIT: Nu fungerar GPRS med Comviq men inte sms eller ringa >_< '' Ny här, och skulle behöva lite hjälp med min iPhone 3G. Info om den:
iPhone 3G
iOS 4.0.2 (8A400)
Operatör: Tele2 8.1
Modell: MB489KS (dvs Telia låst)
Modemfw: 05.14.02Låste upp den hos Telia häromdagen och det tog bara några timmar för det att märkas i iTunes, så återställde den, fick meddelandet “Congratulations, your iPhone is unlocked”. Tänkte då att det bara var att tuta och köra med mitt Comviq kontantkort, vilket jag fick i februari i år.
Stoppade i det, fick upp rutan “Avvaktar aktivering” men sen händer absolut ingenting. Stoppade i mitt 3 kontantkort, fick upp samma ruta, men efter ca 2 minuter kom “iPhone aktiverad” rutan och den fungerade fint. Testade med Comviq kortet igen, men samma visa igen, rutan kom upp, och inget händer.
Låtit den ligga så i 2 dagar i sträck, men inget händer.
Varit i kontakt med Comviq, som hänvisade mig till att snacka med Telia igen, gjorde det, och de hänvisade mig tillbaka till Comviq som denna gången skickade mig till Apple Support. Där fick jag beskedet att de inte ger någon support för iPhone utan det sköts helt och hållet av operatörerna.
Inne på Inställningar->Om så står det på nätverk S Comviq, det med 3G avstängt, med 3G igång så står det Sweden 3G, men hela tiden Ingen Service uppe i hörnet. Någon enstaka gång har det stått Comviq, Tele2 eller Sweden 3G, men då har täckningsmätaren varit tom.
Så har någon någon idé om vad det kan vara för fel?
Comviq och Parlino funkar inte, medans 3, Telia och Halebop fungerar fint.Tack på förhand!
//
Izaac -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.