Ogiltigt SIM ?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Ogiltigt SIM ?

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 23

“The SIM card inserted in this Phone does not appear to be supported.”

Så står det nu när jag startar iPhonen efter att ha försökt återställa den. Jag har 3 teorier och skulle behöva eran hjälp att lista ut vilken.

1. Telefonen kan ha dött under återställningen
    2. Upplåst via mjukvara och måste låsas upp igen för att sim kortet ska fungera (?).
    3. krånglar eftersom jag simmat med den (bytt batteri efteråt ;p (så den verkar funka fin fint annars))

Tack i förhand! :rolleyes:

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

2G, 3G eller 3GS? Upplåst eller ej?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Jag kan lovat att du återställt den i iTunes och förlorat mjukvaruupplåsningen. Förutsatt att du jailbreakar den så har du en iPod Touch i din hand – för ringa med den kommer du inte att kunna göra. Anledningen är att du nu har firmware 3.1.3 med baseband version 05.12.01 som inte kan låsas upp.

Jailbreaka och se efter till vilken operatör den är låst till.

Edit: har du SIMMAT med den? 😮

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@freebo 60753 wrote:

Jag kan lovat att du återställt den i iTunes och förlorat mjukvaruupplåsningen. Förutsatt att du jailbreakar den så har du en iPod Touch i din hand – för ringa med den kommer du inte att kunna göra. Anledningen är att du nu har firmware 3.1.3 med baseband version 05.12.01 som inte kan låsas upp.

Jailbreaka och se efter till vilken operatör den är låst till.

Edit: har du SIMMAT med den? 😮

Det jag trodde men man vill ju veta lite innan.. Lite svårt att veta om han har en kvast eller spade..

MaKi
    Member
    Post count: 23

Ojdå.. Är en iPhone 3G som var jailbreakad med.. 3.0 eller 3.1 . Men då var det alltså ett fullkomligt onödigt batteri byte?

Haha, joo jag har simmat med den :cool:.. Var i Australien och såg en sköldpadda 10 meter ut i havet, så utan att tänka hoppade jag i och började tok simma för att få närmare syn. Halvägs märkte jag att något var i fickan. Men otroligt nog gick den igång efter 1-2 månaders torkning.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.