Öhh good lord vad ska jag göra?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Öhh good lord vad ska jag göra?

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 111

Okej jag va tvungen att blåsa om datorn här om dagen och då åkte allt,typ Itunes och hela rubbet,Nu drog jag hem nya itunes och jag vill ABSOLUT inte förlora det jag har i min telefon som jag gjorde sist.Kopplar jag in telefonen och syncar så förvinner rubbet i telefonen.

Det står nåt om att jag försöker synca med ett nytt bibliotek och allt kommer försvinna

Jag verkligen HATAR itunes.Det är så sjukt byggt att inte ens jag som har 10 års datavana förstår hur det fungerar,Menar apple på allvar att jag inte kan behålla mina saker i Iphonen?Vill lägga in ett nytt program och några nya ringsignaler men det verkar fanimej inte riskfritt

Sen Apples(itunes) såkallade säkerhetskopia är ju ett skämt.Har man tur finns den kvar efter att man uppdaterat.

Kan man installera program via discaid 3.11?Jag vill ha så lite med itunes att göra som möjligt

Hur behåller jag sakerna på min iphone men sammtidigt kunna lägga in nya saker på den?:mad:

top 3 över det jag mest hatar

1.Itune
    2.virus
    3.Hårddiskras

Adrian G
    Member
    Post count: 79

@thewiruz 42450 wrote:

Okej jag va tvungen att blåsa om datorn här om dagen och då åkte allt,typ Itunes och hela rubbet,Nu drog jag hem nya itunes och jag vill ABSOLUT inte förlora det jag har i min telefon som jag gjorde sist.Kopplar jag in telefonen och syncar så förvinner rubbet i telefonen.

Det står nåt om att jag försöker synca med ett nytt bibliotek och allt kommer försvinna

Jag verkligen HATAR itunes.Det är så sjukt byggt att inte ens jag som har 10 års datavana förstår hur det fungerar,Menar apple på allvar att jag inte kan behålla mina saker i Iphonen?Vill lägga in ett nytt program och några nya ringsignaler men det verkar fanimej inte riskfritt

Sen Apples(itunes) såkallade säkerhetskopia är ju ett skämt.Har man tur finns den kvar efter att man uppdaterat.

Kan man installera program via discaid 3.11?Jag vill ha så lite med itunes att göra som möjligt

Hur behåller jag sakerna på min iphone men sammtidigt kunna lägga in nya saker på den?:mad:

top 3 över det jag mest hatar

1.Itune
    2.virus
    3.Hårddiskras

Tips till nästa gång är att installera iTunes på hårddisken du inte har windows på. 🙂

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

@adrian G 42452 wrote:

Tips till nästa gång är att installera iTunes på hårddisken du inte har windows på. 🙂

haha den sved nog 😛

Thewiruz
    Member

suck idiot!

Itunes är väl isf det enda programmet i världshistorien man måste installera på en annan partition vilket jag vägrar göra.Apple folket kan visst varken lyssna eller programmera eller tänka logiskt vilket speglar itunes ganska bra!

Sen kanske man kan svara på frågan ist för att bete sig som ett retard ?:P

Miche
    Participant
    Post count: 358

@thewiruz 42450 wrote:

Jag verkligen HATAR itunes.Det är så sjukt byggt att inte ens jag som har 10 års datavana förstår hur det fungerar,Menar apple på allvar att jag inte kan behålla mina saker i Iphonen?

Amen to that!

@adrian G 42452 wrote:

Och vilken skillnad gör det menar du? Den sparar ju ändå backupen och alla viktiga filer på systempartitionen (i mina dokument eller i users beroende på vilket windows du har)

?

Går annars att spara dessa filer som itunes gör till en annan partition eller minne eller vart man nu vill spara det så man slipper hålla på att böka, men det är bökigt det med då man ska veta vart man ska leta fram dessa för att sedan lägga tillbaka efter eventuell systemdiskcrash.

Thewiruz
    Member

Men alltså vad jag menar är att en vanlig användare kommer slita sitt hår pgr av dessa menlösa idioter på Apple.Ingen verkar veta vad ordet logik innebär när man rotar igenom Itunes.Jag tycker det är förbannat skrattretande att

A. Man kan inte synca över det som finns i telefonen till datorn så man har en kopia på burken av vad som finns i telefonen

B. Byter man dator är man rökt.Vad händer tror Apple om ex hårddisken skulle ge upp?

c. Man låser in sina användare (förbjuder) vanliga funktioner såsom fildelning.Nu menar jag inte illigal fildelning utan delning av filer som tex bilder,ringsignaler musik osv vilket man får dela med sig av till nära och kära

(Bluetoothen) är ju skrattretande,Första mobilen med bluetooth var bättre.Kunde iaf skicka filer redan på den tiden.

Kameran har inget med detta att göra men hallå!!

Nåja telefonen är jag rätt nöjd med efter jailbreaken men en vanlig användare som inte kan speciellt mycket eller har tid att läsa allt skit man måste göra för att ens kalla det en telefon

Nä Itunes kan brinna.Kör Diskaid så mycket jag bara kan för att slippa se skiten rent ut sagt,Jag är bara förvånad att folk accepterar det och speciellt i USA

En kontrollerad dataförlust kan man kalla det,Det är dock inte användarna som kontrollerar den utan Itunes/apple
    Jag är rätt säker på att dom flesta någon gång sumpat något via itunes!
    Hur svårt kan det vara att ex lägga in ett varningsmedellande.Om du gör såhär kommer det och det att försvinna från din telefon,4 av mina Apps förvann nyss utan att jag ens fick en varning.

Endast för att jag ville installera ett program till så vart det 4 mindre,Jag vågar inte ens föra över bilder för då ryker väl alla kort man tagit,Tänk om man vill lägga in kort från datorn till iphonen ,Risken är väl att hela skiten ryker som man har på telefonen om man börjar synca bilder man endast har på mobilen?

Musik likaså,Om man inte har skiten på hårddisken vill inte iphonen heller behålla filerna.Alltså ska jag synca över ytterligare filer till iphonen och inte har låtarna som redan ligger i mobilen är jag rökt?

Ska man vara rädd för att använda programmet som är designat till Iphonen?

*en biljämnförelse*
    Jag köper en ny Volvo,Men Airbagen samt ABS,en kan plötsligt aktiveras så jag kopplar ur dom för att vara på den säkra sidan

Känns lite så,Man har funktioner som man inte vågar använda.

Säg vad ni vill men jag kallar allt som inte är kontrollerat av användaren för virus.Jag kan med handen på hjärtat säga att Itunes är det jävligaste programmet jag använt under dom 11 åren jag suttit framför en PCLinux.Kanske har en högre tolleransnivå som macanvändare men det är något jag aldrig kommer befatta mig med.

.

Logik

Kurtson
    Member
    Post count: 569

Är den jailbreakad?
    Då borde du kunna komma åt innehållet med ssh och på så sätt få över allt till pc’n igen

Adrian G
    Member
    Post count: 79

@miche 42477 wrote:

Amen to that!

Och vilken skillnad gör det menar du? Den sparar ju ändå backupen och alla viktiga filer på systempartitionen (i mina dokument eller i users beroende på vilket windows du har)

?

Nu är det såhär att jag har haft denna partionen väldigt länge. Långt innan jag ens visste vad iTunes gör och inte gör. Men en kompis till mig som förövrigt förlorade 1500 kr musik från iTunes då datorn var tvungen att omformateras har sedan dess installerat iTunes till sin Backup-disc och vid installationen valt att spara absolut allt som har med iTunes och dess innehåll att göra.. 😉

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.