Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Oj, oj oj – Hur ska jag göra ?
-
AuthorPosts
-
Det finns säkert angivet här någonstans hur jag kan hotta upp min Iphone 3 GS. Och nu kanske det kommer massor med inlägg om hur jag ska leta upp guiden själv 😮 Ett problem som jag ser det är att det inte finns någon sammanförd “problemtråd” som man skulle kunna gå tillbaka till för att hitta någon med liknande configeration.
Men ! Så här är det.
Jag har en Iphone 3 GS
32 Gb
vers. 3.1.3
FM 05.11.07
Iboot 359.3.2
JB med Spirit för ett tag sedan ! (Är detta ett problem??)Vad rekommenderar ni att jag ska göra – just i denna stund – eller rättare sagt vad hade ni gjort i mina kläder. Och hur gör jag steg för steg om jag vill uppdatera – JB – låsa upp..går det ?
Snälla ! Det bara snurrar runt i bollen, när jag läser alla inlägg om hur ni har gjort med era nya Iphones 3r och 4r
Mvh Michael – Vill ju bara göra 100 % rätt och inte konvertera min 3 GS Iphone till en massiv tegelsten – Hoppas min vädjan godtages efter all turbulens som det har varit på sidan….
Har du sparat SHSH filer för 3.1.3?
Antar att du har SHSH för 3.1.3 –>4.0.2
Isåfall så återställer du till 3.1.3, mer om det hittar du bla här; https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6763-har-du-uppdaterat-din-3gs-till-3-1-3-av-misstag-se-hit.html
För att sedan använda Sn0wbreeze för att ladda in 4.0.1 och jaila + unlock (installera ultrasn0w)
Du måste ha SHSH sparad för att kunna uppdatera och jailbreaka. Kolla i Cydia om du har SHSH sparad för 4.0 lr 4.0.1. Har du det så kan du använda guiden som Henrik länkade till och uppdatera. Sen kan du jailbreaka genom jailbreakme.com och låsa upp med Ultras0w.
Ps. du kan inte använda Sn0wbreeze för att du har iBoot 359.3.2.
“Har du sparat SHSH filer för 3.1.3?”
Japp det har jag – men jag har ju 3.1.3 i iphonen NUUU ???
(även sparat 4,0 4,01 4,02)Så ! Jag måste alltså återställa på grund av att jag har JB:at tidigare med
Spirit ?? Eller är det bara att dunka på med guiden som Henrik länkade till ?Fattar inte hur trög jag är 😮
/ M
Du har en 3Gs med “ny” iBoot. Om du vill jailbreaka så måste du först uppdatera till 4.0 lr 4.0.1 och sen jailbreaka med jailbreakme.com. Följ denna guide men använd ipsw 4.0.1 istället för 3.1.2.
1. Ladda ner 4.0.1 ipsw för 3Gs.
2. Ändra Host filen i din dator som det står i guiden.
3. Sätt din iphone i DFU och Shift återställ med din ipsw fil.
4. Aktivera i iTunes.
5. Besök jailbreakme.com genom din iphone och dra i jailbreak slidern.
Klart.Hade visst fw 3.1.2 gör det någon skillnad eller gäller det du skrev ändå Ponyboy ?
Var laddar jag ner fw 4.0.1 – hittar ingen länk ??
Tackar för all hjälp -ska fixa så fort jag fått svar på dom sista frågorna
/ M
Här: iClarified – iPhone – Where To Download iPhone Firmware Files From
Se till att du laddar ner för 3G och inte nån annan modell.
Funkade klockrent – allting !!
Tackar för all hjälp – Ni är fantastiska.
Mvh Michael
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.