Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Okej, hjälp mig här (jävla kattunge)
-
AuthorPosts
-
Kort och gott, dotterns kattunge sänkte min bärbara, där jag har allt till min iPhone.
Hur… jo det ni…
Det är kul att trampa på tangentbord och på den bärbara är det varmt också, så medans datorn gjorde en defrag inför ompartitionering så klev katten upp och sänkte partitionsprogrammet, totalt!
resultat: ingen vistapartition längre.Nä, efter att beslutat mig för att inte döda katten eller ha sönder något annat, så kom jag fram till att det kanske finns någon som har en bra idé. datorn hade sparat ner i princip allt och det som saknas är själva MBRen. Finns det kanske en tanke hur man kan lösa detta.
OM detta nu inte fungerar så måste jag ju köra in itunes i en annan dator och det ena till det andra, allt på telefonen kommer att försvinna, antar jag, i alla fall allt som inte kommer från appstore.
hade tänkt att uppgradera till 3.1.2 har nu 3.0.1, telefonen är JB med purpr1an eller vad det hette, så det finns ssh osv på den.1. bästa sättet att backa upp? både apps och info, som t.ex. hela telefonboken.
2. och sedan.
Jag kör numera mest ubuntu och det lär nog bli någon xpburk som får ta tag i detta, eller så kör vi in via ubuntu och wine, vad tycker ni?Mår redan peck pga något skit i kroppen, men jag skall försöka begripa lagom komplicerade länkar till rätt svar.
och nej, jag har inte haft råd att köpa en imac eller andra klipska saker du borde gjort förut, utan vi tar det från här och framåt….
🙂När jag köpte ny dator syncade jag helt enkelt om telefonen med den nya datorn (kopplade in, gjorde backup, loggade in+auktoriserade den nya datorn till kontot, ölverförde inköp) allt utom musiken hoppade då in i iTunes på den datorn..
@zike 47619 wrote:
När jag köpte ny dator syncade jag helt enkelt om telefonen med den nya datorn (kopplade in, gjorde backup, loggade in+auktoriserade den nya datorn till kontot, ölverförde inköp) allt utom musiken hoppade då in i iTunes på den datorn..
ah, låter smutt…
så jag kan alltså göra en backup innan jag syncar?
vad följer med då? alla apps? (även de från cydia och inkastade via ssh?)
bilder o filmer?iPodRip borde kunna hjälpa till med att få ut musik och filmer.
Export Contacts tillåter export av kontakter till en csv-fil på datorn, jag har testat det och det funkar.
csv-filen kan sedan importeras i de flesta adressboksprogram.Hittade det här någonstans som hjälpt mig några gånger:
“if you have the vista cd than boot it and use the recovery console
in the recovery console type in:
1. Bootrec.exe /fixmbr
2. bootrec.exe /fixboot
“Dock så sabbar det ju allting som inte heter windows på din burk men det kan det kanske vara värt?
nja, har ju en fungerande ubuntupartition som jag använder, och den tänkte jag ha kvar, så det får bli en annan metod.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.