Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Okej what to do know? "No service"
-
AuthorPosts
-
Hej! Skapade en tråd i förrigår om at jag inte kunde aktivera telefonen.
Det är nu löst iaf funkade med ett telenor kort?Men nu efter jag kommit in och laddat ner ultrasn0w så får jag bara “söker” eller “No service” dem båda pendlar mellan varanda?
vad ska man göra nu? testat med flera kort samma grej…
@fa1ly 80267 wrote:
Hej! Skapade en tråd i förrigår om at jag inte kunde aktivera telefonen.
Det är nu löst iaf funkade med ett telenor kort?Men nu efter jag kommit in och laddat ner ultrasn0w så får jag bara “söker” eller “No service” dem båda pendlar mellan varanda?
vad ska man göra nu? testat med flera kort samma grej…
är en iPhone 3G 16Gb svart
Först och främst, gå in via Inställningar > Om – Skriv vad du har för ModemFirmware.
men som det värkar nu så kan jag inte ens få signal med vodafone kortet jag aktivera den med? och i “om” menyn står det operatör: TELIA 8.0 :S
vad är grejen här liksom??
Då ska du ha Telia och inte Vodafone (Telenor) Vodafone finns inte i Sverige
@iPhoneReservdelar.se 80276 wrote:
Då ska du ha Telia och inte Vodafone (Telenor) Vodafone finns inte i Sverige
telia kort är i och fortfarande ingen service? :S
jaha nu får jag “ogiltligt sim kort” ist?
Kort och gått betyder det felmeddelandet i iTunes att du måste använda det kortet som telefonen är låst till. Helt hundra på att den är låst till Vodafone? Är telefonen svensksåld eller ej? Vad har den för modellnamn?
@muffins 80281 wrote:
Vilket simkort använder du nu?
Du vet om att Vodafone fanns förut i Sverige men numera heter de Telenor.hej, ja jag är medveten om det.
Det kortet som sitter i nu är ett Telia refill kort,
men när jag skulle akivera iphonen efter Jailbraken med sn0wbreeze-V2.0.2,
så var ett Vodafone/telenor kort det enda simkortet den accepterade?
men i Om menyn i telefonen står Operatör: TELIA 8.0?@fa1ly 80284 wrote:
hej, ja jag är medveten om det.
Det kortet som sitter i nu är ett Telia refill kort,
men när jag skulle akivera iphonen efter Jailbraken med sn0wbreeze-V2.0.2,
så var ett Vodafone/telenor kort det enda simkortet den accepterade?
men i Om menyn i telefonen står Operatör: TELIA 8.0?Fungerade det inte att hacktivera telefonen för dig? Då slipper du ju göra detta manuellt 😉
muffins;80289 wrote:finns under inställningar > om – model eller något ska kolumnen heta, kommer inte ihåg exakt.mb496ks
@fa1ly 80291 wrote:
mb496ks
Enligt modellnamnet så skall telefonen vara låst till Telia Sverige / Telia Sonera – Finland.
Källa: Telefon från utlandet och vet inte vilken operatör den är låst till? | iMedia
Edit: Ett tips är att valsa in med telefonen till Telia och fråga vad felet kan bero på, alternativt ringa deras support.
Men tror nog att det svaret du kommer få är “Har du testat uppdatera till senaste mjukvaran? Om du har det och det fortfarande inte funkar så får vi skicka in den på reparation.. Bla bla”.
det är 4.1 enligt itunes oh är senaste, får återställa den via itunes nu då så jailbraken försvinner?
har nu återställt den via itunes oh nu funkar det bara at aktivera den med telenor kortet igen? Hel skumt… men går gå ti telia då, men har ingen garanti på telefonen det som är grejjen
Jag skrev om en grej här:
https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/9797-last-iphone-nagon-som-provat.html
Som jag provar på min Telia låsta lur. Kanske kan vara till hjälp.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.