Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › Olåsta telefoner från iSolutions
-
AuthorPosts
-
Någon som har mer information i detta ämne?
Den ultimata upplåsningen
den 31:a mars 2009
iSolution.se kan nu erbjuda helt olåsta iPhones. Dessa iPhones har Apple själva tagit bort operatörslåset på.Vad skiljer då dessa från de vi har haft tidigare? De iPhones vi alltid har erbjudit har vi låst upp själva antingen genom att skicka med ett upplåsningskort eller installerat ett program, som har låst upp telefonen. Nackdelen med de här metoderna har varit att användaren inte kunnat uppdatera sin iPhone via iTunes, som det är tänkt. Resultatet av det har varit att vissa användare har inte kunnat använda sin iPhone ett tag i väntan på en lösning.
Med de nya olåsta telefonerna så kommer man aldrig få några problem med uppdateringar eller dålig mottagning.
Håhå jaja,det har snackats mycket om upplåsning till iphone,varför skulle just denna metod funka bättre än andra?
Det bästa hittills är yellowsnow,men det funkar inte med nya basebandet.
Om någon mindre feg person än jag vågar testa detta kan ni väl beskriva hur det funkar.Olåst och upplåst är inte samma sak.
Definitionen “upplåst av Apple “betyder i detta fall olåst, dvs samma som vi kommer att kunna göra om några månader genom att gå in till Telia och be att få operatörslåset på telefonen hävt.
Jomenvisst,men som jag skrev så tror jag inte riktigt på detta förrän det dyker upp någon som verkligen provat.
När så sker kommer jag att tro det.att bara lita på företagets marknadsföring är i detta fall inte tillräckligt även om det ser mycket lovande ut.@steffe 29978 wrote:
Jomenvisst,men som jag skrev så tror jag inte riktigt på detta förrän det dyker upp någon som verkligen provat.
När så sker kommer jag att tro det.att bara lita på företagets marknadsföring är i detta fall inte tillräckligt även om det ser mycket lovande ut.Är det inte så enkelt att de importerar från något land där de säljs olåsta? om du köper i hongkong så är ju luren levererad från apple utan operatörslås… Priset de har indikerar ju att de betalar “butikspris” och sedan lägger på sina omkostnader och marginal. Titta på apple-store hongkong och kolla priset…
@drdistorzion 30008 wrote:
Är det inte så enkelt att de importerar från något land där de säljs olåsta? om du köper i hongkong så är ju luren levererad från apple utan operatörslås… Priset de har indikerar ju att de betalar “butikspris” och sedan lägger på sina omkostnader och marginal. Titta på apple-store hongkong och kolla priset…
Inte omöjligt,det finns flera länder där iPhone säljs olåst.Det finns också många som importerar piratkopior eller säljer svartimporteade lurar med oklara garantier.Anovo tar knappast emot garantireparationer på svartipprterade telefoner.
Om jag köper en telefon därifrån är det då en olåst jag skall ta om jag vill fortsätta köra med mitt Tele2 kort?
Klart du ska välja en olåst.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.