Olika Fel 3GS

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 251

Hej! Fick min 3Gs igår med ungefär lite mer än halva batteriet laddat, Sen så satte jag ju i den i datorn och så vart det ju ytterligare laddat så det var fullt.
    Sen idag när jag vaknade var batteriet helt tomt. Är detta möjligt?

Sen nu idag när jag skulle ladda den så satte jag i den och så gick jag iväg en stund, och sen när jag kom till baka så var det bara den där start bilden med apple loggan på,
    sen så var laddnings symbolen där fast den stod stilla så den hade alltså hakat fast sig, och det går inte stänga av den.
    Hur ska jag fixa detta?

Så igår kväll hade jag även haft strul med WiFi.
    När jag hade anslutit så stod det ju att jag var ansluten o allt och hade kontakt och WiFi symbolen var där uppe.
    Men jag kunde inte ansluta till något. Det stod bara att jag inte hade något internet.
    Jag hade läst i någon annan tråd om någon som hade haft problem med internet och då återställt det i iPhonen,
    men detta hjälpte inte.
    Det hjälpte däremot någon gång att starta om hela telefonen. Och jag har provat att återställa hela iphonen i iTunes men det blev samma sak efteråt. Någon som vet vad det är för problem?

Den är jailbreakad med redsn0w 0.8 och upplåst med ultrasn0w version kommer jag inte ihåh men det var kanske 0.9 eller nått det var iaf det senaste som fanns på Cydia.

EDIT: Har provat att koppla in telefonen i iTunes nu men telefonen syns inte där.

EDIT2: Men nu efter en stund när jag kopplade in den i datorn så kom den normala laddnings skärmen upp, Sen så blev det den dära apple loggan igen och den dära laddnings symbolen, (laddnings symbolen är när det laddar nånting och är som en ring.) Så nu har den fastnat där igen. Så nu verkar det ju som att det inte går att ladda. 🙁

EDIT3: Provade att dra ur sladden så lät jag bara telefonen ligga. Så slocknade ju allt efter en stund. Så satte jag i sladden ännu en gång och det blir bara samma sak, telefonen går inte att ladda. Och telefonen är ju jailbreakad så det går ju inte lämna in den heller. Och inte återställa heller som det är nu. Jag kom på att jag hittade ett program i cydia igår kväll som hette killSB som det stod var till för om man ville kunna restarta springboard så jag ladda ju ner det och testade det. Och då ändrades lock screen till en iphone med en ledsen gubbe på och så stod som två fel koder sen när jag gick in i iphonen stod det att springboard hade crashat. Kan det ha med detta att göra? Vore verkligen tacksam för om någon kan hjälpa mig.

Mvh

Matt3
    Member

Hittade en video på hur det såg ut igår kväll med lock screen och allt och det var tydligen Safe Mode. http://www.youtube.com/watch?v=NakubPm2y-c…feature=related Exakt så såg det ut. Och jag tänkte att jag gör en återställning imorgon (idag.) Men så när jag vaknade idag så var ju som sagt iphonen bara död.

Matt3
    Member

Lyckades få den i recovery mode så nu är den återställd och funkar perfekt 🙂

Fast det är fortfarande problem med WiFi. Någon som vet hur man fixar det med? 🙂

Pear
    Member
    Post count: 322

tänkte precis föreslå att sätta nallen i DFU mode å sen återställa, men det lyckades du själv fixa 😉

Problemet med wifi kanske har att göra med antingen problem med er egen router eller så är det inställningarna på telefonen som inte e rätt

Matt3
    Member

Okej, våran router är lite konstig ibland vet jag så det är nog det.

anteup
    Member
    Post count: 45

Mitt springborad krashade också förut. den gör det på 3GS om man använder sig av winterboard men mitt blev normalt igen. detta skedde förra veckan och det har inte hänt något igen så jag tror inte det kmr göra det för dig heller

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.