Olika lösningar när upplåsning inte fungerar!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Olika lösningar när upplåsning inte fungerar!

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Member
    Post count: 197

Hej. Tänkte att det skulle vara en bra med en tråd där man kan skriva hur man själv löste problem som uppkommit när man försökt låsa upp iphonen med yellowsn0w.

Kom ihåg att skriva operatör osv.

Jag fick igång min täckning, genom att återställa nätverksinställningarna samt använda boss prefs och stänga av edge där.

Mitt problem var att det stod no service. Operatörsmenyn kom upp, men den hittade inget nät.

Dela med er av era lösningar 🙂

vossen
    Member
    Post count: 1457

@phoenix91 21756 wrote:

Hej. Tänkte att det skulle vara en bra med en tråd där man kan skriva hur man själv löste problem som uppkommit när man försökt låsa upp iphonen med yellowsn0w.

Jag fick igång min täckning, genom att återställa nätverksinställningarna samt använda boss prefs och stänga av edge där.

Mitt problem var att det stod no service. Operatörsmenyn kom upp, men den hittade inget nät.

Hehe lät som en av mina idéer:P

vossen
    Member

@phoenix91 21756 wrote:

vossen
    Member

@phoenix91 21756 wrote:

JackeShan
    Member
    Post count: 113

Tre:
    Detta var den enda lösningen som funkade för mig. Allt annat slutade med 5 prickar eller No Service.

Gjorde en hel återställning.
    Jailbreak med Quickpwn
    Ladda ner Yellowsn0w & Boss Prefs från Cydia
    Ta ur simkortet (om du har något i), ta kortet till en annan telefon och ta bort PIN koden om du har en (VIKTIGT!).
    Stoppa tillbaka sim kortet i din iPhone 3G.
    Gå till Boss Prefs och stäng av EDGE och slå på 3G.
    Starta om vanligt, (funkar det inte så pröva med att starta om i Boss Prefs, borde inte spela nån roll).
    Vänta ca 30 sekunder när telefonen startat.
    Gå till inställningar och slå på flightmode, låt det vara på i 10 sekunder sen slå av det.
    Sen sökte det i ca 5 sekunder och den hittade nät, full täckning och 3G!

JackeShan
    Member

Tre:
    Detta var den enda lösningen som funkade för mig. Allt annat slutade med 5 prickar eller No Service.

Jailbreak med Quickpwn
    Ta ur simkortet (om du har något i), ta kortet till en annan telefon och ta bort PIN koden om du har en (VIKTIGT!).
    Starta om vanligt, (funkar det inte så pröva med att starta om i Boss Prefs, borde inte spela nån roll).
    Gå till inställningar och slå på flightmode, låt det vara på i 10 sekunder sen slå av det.

JackeShan
    Member

Tre:

Jailbreak med Quickpwn

bonzone
    Member
    Post count: 6

Ladda hem bossprefs och mobile terminal från cydia.
    Ladda hem yellowsn0w och starta om iphonen.
    Gå in i bossprefs och stäng av egde och 3g.
    Tryck på power knappen i bossprefs och välj reboot.
    När lookscreen kommer fram lås upp den och vänta 30 sec ‘ rör inte skärmen under tiden ‘ .
    Gå in i mobile terminal och skriv in exakt det här!
    Yellowsn0w -c yellowsn0w -r
    Och sen enter.
    Gå ur mobile terminal.
    Gå in i bossprefs och akrivera egde och 3g.
    Om du inte får mottagning inom 20 sec så sätt på flight mode i 5 sec och stäng sedan av flight mode och då SKA du ha mottagning inom 20 sec annars så har du gjort fel!

Detta har provats på 15 st iphones från olika länder och provat me telia, telenor, tre, comviq/tele2, och har alltid funkat har gett tips på dev team sida till folk som haft problem och alla har lyckats!

Det VIKTIGASTE är att följa denna guide exakt som den är skriven och att du har uppdaterat din iphone till senaste firmeware och baseband och självklart jailbreakat iphonen!

Hör av er hur det går 🙂

bonzone
    Member
    Post count: 6

Ladda hem bossprefs och mobile terminal från cydia.
    Ladda hem yellowsn0w och starta om iphonen.
    Gå in i bossprefs och stäng av egde och 3g.
    Tryck på power knappen i bossprefs och välj reboot.
    När lookscreen kommer fram lås upp den och vänta 30 sec ‘ rör inte skärmen under tiden ‘ .
    Gå in i mobile terminal och skriv in exakt det här!
    Yellowsn0w -c yellowsn0w -r
    Och sen enter.
    Gå ur mobile terminal.
    Gå in i bossprefs och akrivera egde och 3g.
    Om du inte får mottagning inom 20 sec så sätt på flight mode i 5 sec och stäng sedan av flight mode och då SKA du ha mottagning inom 20 sec annars så har du gjort fel!

Detta har provats på 15 st iphones från olika länder och provat me telia, telenor, tre, comviq/tele2, och har alltid funkat har gett tips på dev team sida till folk som haft problem och alla har lyckats!

Det VIKTIGASTE är att följa denna guide exakt som den är skriven och att du har uppdaterat din iphone till senaste firmeware och baseband och självklart jailbreakat iphonen!

Hör av er hur det går 🙂

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.