Olyckan var framme!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Olyckan var framme!

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 20 total)
  • Author
    Member
    Post count: 904

Såhär tycker jag om BB 2.30.03

Som tur är så har jag “Allrisk” i min hemförsäkring…

Mekke
    Member
    Post count: 2271

Snyft, stackars iPhone 🙁

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

Beklagar sorgen, får man väl nästan säga.
    Hur tappade du den ? hur landade den ?
    Kan ju vara bra att veta så man inte gör samma tabbe själv ..

carpe
    Member

@thian 25765 wrote:

Beklagar sorgen, får man väl nästan säga.
    Hur tappade du den ? hur landade den ?
    Kan ju vara bra att veta så man inte gör samma tabbe själv ..

Se till att inte uppdatera till 2.30.03 om du har tänkt att använda ditt 3(tre) kort i.

Och lägg inte mobilen i backen, och håll speciellt inte en hammare över telen och släpp 🙂

robhertz
    Member
    Post count: 4

@carpe 25773 wrote:

Se till att inte uppdatera till 2.30.03 om du har tänkt att använda ditt 3(tre) kort i.

Och lägg inte mobilen i backen, och håll speciellt inte en hammare över telen och släpp 🙂

hahahaha, skön! :laugh:
    Synd att min ser likadan ut, fast jag gick inte lös med hammaren.. 🙁

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

@carpe 25773 wrote:

😮 stolle !

MHalle
    Member
    Post count: 24

Har du allrisk får du ersättning till en ny. Det fick jag. Men jag köpte en annan telefon istället, vilket jag inte ångrar. Du måste ha tappat den rakt på en sten, eller så var det kanske en hammare? Glaset tål jääävligt mycket. Man kan knacka i princip så hårt man kan med knogarna i det utan att det spricker – jag har testat.

steffe
    Member
    Post count: 2452

Fler stollar!Vadå annan telefon?Vansinne!

carpe
    Member

@mhalle 26144 wrote:

Har du allrisk får du ersättning till en ny. Det fick jag. Men jag köpte en annan telefon istället, vilket jag inte ångrar. Du måste ha tappat den rakt på en sten, eller så var det kanske en hammare? Glaset tål jääävligt mycket. Man kan knacka i princip så hårt man kan med knogarna i det utan att det spricker – jag har testat.

Jo jag fick en ny, efter att ha pyntat självrisken.

Varför blev det ingen ny iPhone för din del? Vad för nån valde du istället?

MHalle
    Member

Jag valde en Nokia E71 istället.

Jag hade ägt min iphone 3G i runt 6 månader och när den pajade slog det mig att detta var ju ett ypperligt tillfälle att byta telefon. Och eftersom iphone är så dyr så täcker det ju upp i princip alla telefoner på marknaden. :laugh:

Mekke
    Member

@mhalle 26196 wrote:

Jag valde en Nokia E71 istället.

Jag hade ägt min iphone 3G i runt 6 månader och när den pajade slog det mig att detta var ju ett ypperligt tillfälle att byta telefon. Och eftersom iphone är så dyr så täcker det ju upp i princip alla telefoner på marknaden. :laugh:

En iPhone är väl inte så dyr? Det finns väldigt många smartphones som är dyrare, men ingen som är bättre 🙂

MHalle
    Member

@mekke 26201 wrote:

En iPhone är väl inte så dyr? Det finns väldigt många smartphones som är dyrare, men ingen som är bättre 🙂

En 8 GB kostar 5995:- med kontantkort hos Telia. Försäkringsbolaget värderade 16GB modellen till 7 700:-. Det är dyrt för en telefon, som _inte_ är en smartphone. Iphone är ingen smartphone. 😉

Mekke
    Member

@mhalle 26225 wrote:

En 8 GB kostar 5995:- med kontantkort hos Telia. Försäkringsbolaget värderade 16GB modellen till 7 700:-. Det är dyrt för en telefon, som _inte_ är en smartphone. Iphone är ingen smartphone. 😉

Öhhmm… Ingen smartphone? Vad är iPhone då? :confused:

Från WikiPedia:

A smartphone is a mobile phone offering advanced capabilities beyond a typical mobile phone, often with PC-like functionality.

diXet
    Member
    Post count: 236

vem vänder man sig till när man har tappat telefonen så, telia eller hemförsäkringen?

steffe
    Member
    Post count: 2452

Först försäkringen,sen köper man en ny hos telia.

carpe
    Member

Jag tog kontakt med mitt försäkringsbolag, som värderade min 16gb VIT till 8600:-….lämnade in telen till dom, fick ett papper, gick in till Telia, visade pappret, betalade självrisken och fick sedan ut en ny. Fick som tur var en med det gamla BB. För vad jag har läst här så börjar det dyka upp den senaste BB i butikerna. Framför allt på 8gb versionen eftersom det går åt mest i butikerna.

MHalle
    Member

@mekke 26229 wrote:

Öhhmm… Ingen smartphone? Vad är iPhone då? :confused:

A smartphone is a mobile phone offering advanced capabilities beyond a typical mobile phone, often with PC-like functionality.

Det är ju precis det iphone saknar, standardsaker som en smartphone har. Den har tre G-Sensorer aka acceleratorer som massa spel använder sig av men inte är den speciellt smart för det.

Iphone kan inte klassas som en smartphone då den saknar alldeles för mycket saker, exempelvis Office-redigering och klipp&klistra, filöverföring via blåtand etc. Du förstår vad jag menar, hoppas jag. :confused:

Snarare är iphone en hybrid mellan lek-multimedia/smartphone – för den kan mejla och man kan surfa med den. 😉

Inte sagt att inte iphone kan bli en smartphone. Det är Apple som valt att inte göra den till en sådan. Om Apple ville skulle de kunna förvandla iphone till en grym smartphone.:cool:

Pear
    Member
    Post count: 322

MHalle: Helt rätt faktiskt, håller med där. Dock så håller Apple på å utveckla diverse funktioner, och får vi allt vi vill ha i nya Iphone, typ fungerande blåtand, video, iWork (som jag läst att dem utvecklar till telefonen, man ska då kunna läsa å skriva word dokument, powerpoint och excel dokument). Klippa och klistra finns redan tror jag fast då vare bara inom mailen har ja för mig 😛

Kommer allt det då har man en sjuhelvetes telefon:P

Mekke
    Member

@pear 26251 wrote:

Kommer allt det då har man en sjuhelvetes telefon:P

Stämmer, men det är det redan 😛

DTS
    Member
    Post count: 169

@steffe 26184 wrote:

Fler stollar!Vadå annan telefon?Vansinne!

guld^^

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.