Front page › Forums › Övriga ämnen › Om iTunes 9.1.1
-
AuthorPosts
-
iTunes 9.1.1 innehåller ett antal viktiga buggfixar, bl.a.:
• Löser flera stabilitetsproblem med VoiceOver
• Löser ett problem med användning av VoiceOver och Genius-blandningar
• Löser ett problem med konvertering av låtar till 128 kbit/s AAC vid synkronisering
• Löser andra problem med stabilitet och prestandaiTunes 9.1 har många nya funktioner och förbättringar, bland annat:
• Synkronisera med iPad och njut av dina favoritlåtar, filmer, TV-program, böcker och mycket mer när du är på språng
• Organisera och synkronisera böcker du har hämtat från iBooks på iPad eller lagt till i ditt iTunes-bibliotek
• Byt namn på, omorganisera eller ta bort Genius-blandningar
Information om säkerhetsinnehållet i den här uppdateringen finns på Säkerhetsuppdateringar från Apple.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Edit: Verkar som FSMs råd om iTunes 9.1.1 inte var helt korrekt. För de som använder sig av Pwnagetool, Redsn0w, Sn0wbreeze eller untethered Blackra1n är det riskfritt att uppdatera. De som har tethered jailbreak och de som planerar att jailbreaka med den kommande verktyget Spirit bör hålla sig borta från att uppdatera. Enlig Musclenerd kan iTunes 9.1.1 upptäcka Spirit och även radera den från din iPhone. Inte så konstigt att Musclenerd upptäckte det sistnämnda då det är endast han och Comex som sitter på Spirit just nu.
De som använder sig av blackra1n för att boota om sina iPhone bör hålla sig borta från iTunes 9.1 och 9.1.1. Samma för de som planerar att använda den kommande jailbreak verktyget Spirit.
För jailbreakarna är det riskfritt att uppdatera då det inte påverkar på nåt sätt.
Det ska man ju tro på???
Today’s 9.1.1 iTunes is safe for PwnageTool&redsn0w. But those hoping to use userland JBs (like Spirit) should hold off.
oki detta betyder att det är 100% att inget raderas eller återställs om jag uppdaterar till nya itunes och kopplar in min iphone?
Men då törs man köra in latest release i alla fall då…
Hum, nu dator och gammal iphone…. hur var det, vågar man plugga in den?Verkar som FSMs råd om iTunes 9.1.1 inte var helt korrekt. För de som använder sig av Pwnagetool, Redsn0w, Sn0wbreeze eller untethered Blackra1n är det riskfritt att uppdatera. De som har tethered jailbreak och de som planerar att jailbreaka med den kommande verktyget Spirit bör hålla sig borta från att uppdatera. Enlig Musclenerd kan iTunes 9.1.1 upptäcka Spirit och även radera den från din iPhone. Inte så konstigt att Musclenerd upptäckte det sistnämnda då det är endast han och Comex som sitter på Spirit just nu.
Oki men en fråga. Jag jailbreakade min iphone 3g med blackra1n och varje gång jag har anslutit den till datorn så kommer itunes upp, men det har aldrig varit problem, Men igår när jag skulle koppla in den så stog de insternet delning på min iphone, jag blev lite orolig där. det har aldrig hänt förut??? hur blev det så???
@kingmartin92 63764 wrote:
Oki men en fråga. Jag jailbreakade min iphone 3g med blackra1n och varje gång jag har anslutit den till datorn så kommer itunes upp, men det har aldrig varit problem, Men igår när jag skulle koppla in den så stog de insternet delning på min iphone, jag blev lite orolig där. det har aldrig hänt förut??? hur blev det så???
Du kanske hade kopplat på intenetdelning utan att veta om det. Om man sätter på Internetdelning via USB och kopplar sen bort den från datorn så kommer den automatisk sättas på igen när man kopplar iphone till datorn.
aha oki:)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.